Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?

Bir şirket, çalıştığı alanda başarılı olmak için gerekli tüm hazırlıkları, kendi bünyesinde en iyi seviyede yapsa da olumlu sonuçlara ulaşmayı garanti altına alamaz. Çünkü her bir şirket kendi iç faaliyetlerini, aslında rekabet ortamında öne çıkmak için gerçekleştirir. Ama hazırlık ve faaliyetlerin sadece içe dönük ve iç dinamiklerle alakalı olması, bazı ciddi eksiklikler doğurur. Dış koşulları, az […]

Advertorial Reklam Nedir? Geleneksel Reklam ile Farkları

Reklam, firmalarca satılan ürün ve hizmetlerin geniş kitlelere duyurulması amacıyla gerçekleştirilen bir tanıtım faaliyetidir. Ancak günümüzde reklam kavramı, geleneksel anlamını yitirmiş ve çeşitlenmiş bir yapı kazanmıştır. Yeni Reklam Formatları Ortaya çıkan yeni reklam formatları, firmaların potansiyel müşterileri ile farklı yollarda iletişim kurmalarını amaçlar. Geleneksel reklamların birincil amacı, kitleleri ürün veya hizmetten haberdar etmek olarak özetlenebilir. Günümüzde bu […]

Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi

E-ticarette satış rakamlarını arttırmanın en etkili yöntemlerinden biri dönemsel olarak düzenlenen kampanyalardır. En bilineni Black Friday, diğer adı ile Efsane Cuma olduğunu söyleyebileceğimiz kampanyalar, sunulan fırsatlarla yılın belli günlerinde alıcıları alışveriş yapmaya âdeta davet eder. Yapılan kampanyaların vadettiği cazip imkânlara bağlı olarak alıcılar, uzun süredir erteledikleri alışverişleri gerçekleştirme eğilimi gösterir. Bu yönelim de kampanyanın olmadığı dönemlere […]

Blog Nedir? Neden E-Ticaret Blogu Oluşturmalısınız?

Web siteleri üzerinde kişisel ya da kurumsal düşüncelerin, bilgilerin, haberlerin ve deneyimlerin paylaşıldığı bir çevrimiçi günlük olan bloglar, genellikle bir konu ya da sektöre odaklanarak bu konuda yazılar, makaleler, görseller ve diğer medya türleri içeren içerikler sunarlar.  Blog siteleri; metin, görsel, video ya da fotoğraf gibi içeriklerin paylaşılabildiği web tabanlı ağlardır. Bu tip sitelerde gönderiler […]

Bug Nedir? Bug Ne Demek?

Bilgisayarınızda basit bir şekilde çalışıyor gibi görünen programlar ve yazılımlar, aslında oldukça karmaşık bir altyapıya sahip olabilir. Temelinde kodlamanın yer aldığı yazılımlar düşünüldüğünde, bu karmaşıklığı anlamak zor değildir. Aynı zamanda, sizin için çalışıyor gibi görünen fakat aslında tam anlamıyla çalışmayan programlar da karmaşıklık içerir.Kullandığınız bir program ya da oynadığınız bir oyun küçük donma veya takılma […]

Yazılım Nedir? Çeşitleri Nelerdir?

Karmaşık tablolar arasında aranılan bilgi, birkaç saniye hatta daha da kısa bir zaman içinde bulunabiliyor. Video oyunları, çok kompleks yapılara dönüşmüş durumda. Sanat, tabletlerin ekranına dokunarak üretilebiliyor. Ticaret, artık neredeyse tamamen dijital cihazlarla yönetilen bir faaliyet. Yapay zeka’nın geldiği nokta, ilerleyen süreçte hayatımızda yer alacağı noktayı öngörmek bile oldukça güç. Birbiriyle ilgisiz görünen ve sayısı […]

CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?

Bir web sitesine girdiğimizde birçok bileşenle karşılaşırız. Metin içerikleri, görseller, videolar, yorum bölümleri ve bağlantılar gibi birçok öge, kompleks ve bütünlüklü bir yapı oluşturur. Sayfalar arasında gezinirken, bu yapının nasıl kurulduğunu veya güncellendiğini pek düşünmeyiz. Ancak, bir web sitesi kurmayı veya e-ticarete atılmayı planlıyorsanız, bu yapıların işleyişi hakkında bilgi sahibi olmanız önemlidir. Geçmişte, internet siteleri […]

E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi

Kasım ayının başlarından, hatta Ekim’in sonlarından itibaren televizyonda, internet sitelerinde, sosyal medyada, billboardlarda, otobüs duraklarında yoğun bir reklam kampanyası görülmeye başlar. İnternet kullanıcıları için büyük avantajlar sunan ve Black Friday olarak ifade edilen döneme yönelik yürütülen bu duyurular, firmaların yaptığı büyük indirimleri müjdeler. Bu, işin genellikle tüketiciler tarafından görünen kısmıdır. Fakat Black Friday; sadece tüketiciler için […]

Pazarlama Otomasyonu Nedir?

Özelleştirilebilir dijital alanlar ve hızlanan dijital akış, e-ticaret sitelerinin pazarlama anlayışlarını güncellemelerini zorunlu kılmaktadır. E-ticarette etkin bir pazarlama stratejisi oluşturmak için kişiselleştirme ve hız bir arada olmalıdır. Kalıplaşmış reklamcılıktan uzaklaşıp elde edilen tüm segmentleri kullanarak yeni varyantlar yaratmak önemlidir. Ulaşılabilir tüm pazarlama kanallarını kullanmak, geniş kitle hedeflemeleri için kritik bir stratejidir. Bu süreci en verimli şekilde yönetmek ise pazarlama […]

Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?

Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü, alışveriş merkezi mantığının dijitale optimize edilmesiyle tüketiciler için oldukça kullanışlı bir hâle geldi. Pazaryerlerinin rağbet görmesi ise özel e-mağazaları harekete geçirdi ve sonuç olarak ortaya hem e-ticaret sektörü hem de tüketiciler […]

Simge

Merhaba Sizlere Nasıl Yardımcı Olabiliriz?