Retargeting (Yeniden Hedefleme) Reklamları Nedir? Nasıl Yapılır?

Dijital pazarlamanın en etkili yollarından biri olarak bilinen retargeting hedef kitleye ulaşmanın yollarından biridir. Ancak hedef kitleye ulaşmanın yanı sıra onların ilgisini çekmek ve bu ilgiyi satışa dönüştürmekte önemlidir. Bu noktada retargeting stratejileri devreye girer. Doğru hazırlanmış retargeting reklamları müşteri dönüşüm oranlarını ve marka başarısını arttıracaktır. 

Retargeting, web sitenizi ziyaret eden kullanıcıları geri çekmeyi hedefler.

Retargeting (Yeniden Hedefleme) Nedir?

Retargeting, web sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir aksiyon gerçekleştirmeden ayrılan ziyaretçileri geri çekmeyi hedefleyen bir stratejidir. Bu strateji genellikle kullanıcıların tarayıcılarına yerleştirilen çerezler ile çalışmaktadır. Bu çerezler kullanıcı davranışlarını izler ve tanımlar. Böylece, satın alım yapmadan web siteden ayrılan ziyaretçiye farklı web sitelerinde sosyal medya platformlarında gezinirken retargeting reklamları gösterilir. 

Bu strateji, tarayıcılara yerleştirilen çerezler ile çalışır ve kullanıcı davranışlarını izler.

Retargeting reklamları sayesinde ziyaretçiler ilk ziyaretinde satın alma yapmadılarsa bile markayı hatırlamaya devam ederler. Markanın sürekli hatırlanması da kullanıcıyı satın alma işlemine teşvik eder. Retargeting marketing dönüşüm oranlarını arttırma da kritik bir öneme sahiptir.

Retargeting Reklamlarının Önemi 

Çevrimiçi rekabetin artmasıyla birlikte işletmeler yeni pazarlama stratejileri arayışına girmektedir. Retargeting (Yeniden Hedefleme) ise sıklıkla tercih edilen reklam yöntemlerinden biri olmuştur. Retarkering reklamlarının pek çok önemi vardır. Bunlar:

  • Daha yüksek dönüşüm oranları sağlamalarıdır. Markanız ile etkileşime girmiş olan kullanıcılar için uygulanan bu reklamlar potansiyel müşterileri satışa dönüşmede önemli bir rol oynar.
  • Hatırlatıcı özelliği olan bu reklamlar kaybedilen müşteriyi geri kazanma fırsatı da sunmaktadır. 
  • Öte yandan, retargeting reklamları marka bilinirliğini arttırma da önemli bir rol oynar. Markanızın kullanıcıların zihninde kalmasına olanak sağlar. 
  • Reklam harcamalarının verimliliğini arttırır. Daha geniş bir kitleye hitap etmekten ziyade zaten markanızla etkileşime girmiş kullanıcılara reklamınızı gösterir. Bu da reklam harcamalarının daha uygun maliyetli ve etkili olmasını sağlar.
  • Retargeting marketing kullanıcıların davranışları hakkında veriler sağlamaktadır. Bu da reklamlarınızı kişiselleştirmenize olanak sağlar. 
  • Retargeting marketing mevcut müşterileri elde tutmak için önemli bir stratejidir.

Retargeting reklamları, markanızı hatırlatarak kullanıcıları satın almaya teşvik eder.

Retargeting Reklam Türleri

Yeni müşteri edinmenin yanı sıra sadık bir müşteri kitlesine sahip olmak gün geçtikçe daha da zorlaşıyor. Bu yüzden farklı Retargeting reklamları kullanarak potansiyel müşterilere ulaşılabilir. İşte farklı retargeting türleri:

Web Site Tabanlı Retargeting

Yeniden hedeflemenin en yaygın türlerinden biridir. Sitenizi daha önce ziyaret etmiş ama satın alma işlemini gerçekleştirmeden siteden ayrılmış ziyaretçiler için kullanılmaktadır. Bu tür ile web sitenizden ayrılan ziyaretçi gezindiği diğer sitelerde sizin reklamınızı görmeye başlar. Burada amaç, ziyaretçiyle yeniden etkileşim kurmak ve sitenizi hatırlatarak tekrar dönmesini sağlamaktır. 

Arama Ağı Retargeting

Arama tabanlı bir retargeting olan bu tür arama motorlarına belli kelimeler yazan kullanıcılara yöneliktir. Kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları sorgulamalara göre reklam gösterir. Bu yöntem sayesinde kullanıcıların aktif olarak aradıkları konularla ilgili reklam göstererek dönüşüm oranlarınızı arttırabilirsiniz.

Sosyal Medya Retargeting

Retargeting reklamları için en uygun kanallardan biri de sosyal medya kanallarıdır. Yapılan bazı araştırmalara göre günümüzde insanların %60’ı günde en az 2 saatini sosyal medyada geçirmektedir. Bu da bu tarz platformlarda yayınlanan reklamların etkisini de arttırmaktadır. Sosyal medya retargeting türünde bir kullanıcı web sitenizi ziyaret ettikten sonra Facebook, Instagram veya Twitter gibi bir sosyal medya platformunu ziyaret ettiğinde karşısına sizin reklamlarınız çıkar. 

Dinamik Retargeting

Dinamik retargeting reklam modeli diğer reklam türlerinden biraz farklıdır. Kullanıcılara site üzerinden inceledikleri ürünlerin ve bu ürünlerin indirimlerine dayalı reklamlar gösterilmektedir. Her bir kullanıcıya farklı reklam gösteren bu reklam modeli satın alma işlemini tamamlamaya teşvik eder. 

E-posta Retargeting

E-posta retargeting reklam türü web sitenize üye olan potansiyel müşterileri hatırlatma veya promosyon e-postası gönderilmesi ile gerçekleştirilir. Kişiselleştirilmiş e-posta retargeting ile kullanıcıların dikkatini çekebilir ve onları yeniden etkileşimde bulunmaya teşvik edersiniz. 

Video Retargeting

Video retargeting, kullanıcılarına video izleterek yeniden hedefleme yapmayı amaçlayan bir reklam stratejisidir. Youtube gibi platformlarda kullanılarak kısa videolarla kullanıcıların ilgisini çekmeyi amaçlar. 

Retargeting Reklamları Oluşturma Adımları 

Dijital pazarlama stratejilerinin önemli bir parçası olan retargeting dönüşüm oranlarını arttırmada önemlidir. Başarılı retargeting reklamları oluşturmak demek gelirinizin artması ve markanızın büyümesi demektir. Başarılı Retargeting reklamları oluşturmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

  • Hedef Kitlenizi Belirlemek: Kampanyalarınızın başarılı olabilmesi için doğru hedef kitleyi belirlemek oldukça önemlidir. 
  • Retargeting Kodu Oluşturmak: Piksel veya çerez olarak retargeting kodunuzu oluşturun ve web sitenizdeki ilgili sayfaya yerleştirin. Bu sayede kullanıcılarınızla ilgili bilgi toplayabileceksiniz.
  • Retargeting Platformu Seçmek: Kullanıcıların çerezlerini tanımlamak ve reklam gösterilmesini sağlamak için bir platform seçmelisiniz.
  • Hedefleme Listesi Oluşturmak: Bu listeyi oluşturarak reklamların gösterileceği hedef kullanıcıları belirlemiş olacaksınız. Retargeting kodunun bulunduğu sayfalarda gezinen kullanıcıları hedeflemelisiniz. 
  • Reklamları Oluşturma: Kullanıcıların ilgi ve davranışlarını dikkate alarak reklamlarınızı oluşturmalısınız. Dikkat çekici içerik ve görsel kullanmak kullanıcıları teşvik etmek için önemlidir. 
  • Kampanya Ayarları Oluşturma: Retargeting kampanyanızın bütçesi, görüntülenme sıklığı gibi ayarları oluşturarak kampanyalarınızı etkin bir şekilde kontrol edebilirsiniz.
  • Kampanyayı Optimize Edin ve Gözden Geçirin: Yayınladığınız kampanyayı performansına göre optimize etmelisiniz. Ayrıca, A/B testleri uygulayarak bu kampanyaların verimini ölçmelisiniz. 

Başarılı retargeting reklamları için doğru hedef kitleyi belirleyin ve dikkat çekici içerikler oluşturun.

Retargeting Stratejileri ve En İyi Uygulamalar

Doğru retargeting stratejileri uygulanarak dönüşüm oranlarını en yüksek seviyeye çıkarma mümkündür. Retargeting stratejileri ve en iyi uygulamalar şu şekildedir:

Retargeting Stratejileri

  • Yeniden hedeflemeyi kolaylaştırmak için hedef kitlenizi segmentlere ayırın. Url tabanlı izlemeyi kullanarak müşteri tipine göre segmentasyon yapabilirsiniz.
  • Her bir müşteriye doğrudan hitap eden dinamik reklamlar oluşturun. Böylece ihtiyacı olduğu ürünü satın almaya teşvik etmiş olursunuz.
  • Retargeting reklamlarında kullanılan metinleriniz ilgi çekici olmalıdır. Content marketing etkili stratejilerden biridir. Diğer reklamlar arasında öne çıkmanız için daha ilgi çekici metinlere ihtiyacınız var.
  • Mevcut müşterilerinize çapraz satış yapabilirsiniz. Mevcut müşterilerinizin geçmiş satın almalarını dikkate alarak benzer ürünler önerebilirsiniz. 
  • E-posta retargeting stratejisiyle kendinizi hatırlatın. Sepetinde ürün bırakan veya potansiyel müşterilerinize kısa e-postalar göndererek satın almaya teşvik edebilirsiniz.

En İyi Uygulamalar

  • Seçtiğiniz Retargeting stratejilerini uygulamak için doğru bir zamanı tercih etmelisiniz. Retargeting reklamlarının gösterilme süresini iyi bir şekilde ayarlamalısınız.
  • Kullanıcıların davranış ve isteklerine uygun kişiselleştirilmiş reklamlar oluşturmak.
  • Dikkat çekici görseller kullanarak kısa ve net reklam mesajları oluşturmak.
  • Doğru reklam bütçesini belirlemek. 
  • Analitik araçlar kullanarak performans takibi yapmak ve kampanya optimizasyonu yapmak.