E-ticarete başlarken ne satacağınıza önceden karar verirsiniz. Karar aşamasına gelene kadar birtakım araştırma ve analizleri yapmış olursunuz. E-ihracat yapmak için de benzer bir durum geçerlidir. E-ticarette sektör gereklilikleri ve işletme yetkinliklerinizi ön planda tutarsınız. E-ihracatta ise bunlara ek olarak bir de yasal sınırlara dikkat etmeniz gerekir. Çünkü ihracat yasaklı ürünler vardır ve bunları yurt dışına satamazsınız. Bu nedenle e-ticaret […]
E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-ticaret, birçok faaliyetin eş zamanlı olarak devam ettiği bir süreçtir. İnternet üzerinden yapılan satışların muhasebeleştirilmesi ve faturalandırılması da bu adımların en önemlilerinden biridir. Pek çok farklı kural dâhilinde yürütülen muhasebe işlemleri ile ilgili sınırlı bilgiye sahip kişilere e-ticaretin bu kısmı karmaşık gelebilir. Yengeç entegrasyonu, bu tür işlemleri önceye kıyasla oldukça kolay kılar. Yani internet üzerinden yaptığınız satışların […]
ATA Karnesi Nedir? Neden Kullanılır? Nasıl Alınır?
Ticaret açısından her ülke farklı bir prosedür izler. Bu nedenle uluslararası ticarette evrak işleri biraz karışıktır. Ticaret yapılan ülke değiştikçe belgelerde artış ya da azalış olması mümkündür. Bu duruma çözüm olarak bazı ülkeler, kendi aralarında bir anlaşma yapmıştır. Geçici İthalat Sözleşmesi çatısı altında toplanan ülkeler, evrak yükünü minimuma indirmek için ATA karnesi kullanımına onay vermiştir. Peki ATA […]
Mikro İhracat Nedir? Nasıl Yapılır? Yurtdışına Satış Yapmak
Yurt dışına açılmak, ticaret yapan firmaların neredeyse tamamının en önemli hedefleri arasındadır. Çünkü TL karşısında yüksek değere sahip olan para birimleri üzerinden gelir elde etmek son derece avantajlıdır. Üstelik ihracat yapmak için bir gemi dolusu ürün satmaya gerek yoktur. Mikro ihracat, küçük ve orta ölçekli firmaların yurt dışına açılabilmesini sağlayan bir modeldir.Mikro ihracat, küçük ve […]
E-İhracatta Vergilendirme Nasıl Yapılır?
İnternet üzerinden satış yaparak gelir elde etmek, her geçen gün daha çok kişi tarafından tercih edilmekte olan bir iş modeli. Tüketicilerin internet kullanım alışkanlıklarının daha köklü hâle gelmesinin ve yaşam şartlarının getirdiği bazı değişimlerin, e-ticaretin önlenemez yükselişine ivme kazandırdığı söylenebilir. E-İhracat Nedir? E-ihracat, farklı ülkelere internet üzerinden yapılan satışlardır. Döviz geliri elde etmek için avantajlı […]
E-ihracat Yapan Şirketler İçin Reklam ve Pazarlama Stratejileri
E-ihracat, günümüzde işletmelerin sınırları aşarak küresel pazarlara erişimini sağlayan önemli bir strateji haline gelmiştir. Şirketler, dijitalleşmenin hız kazandığı bu dönemde, uluslararası müşterilere ulaşmak ve küresel bir varlık oluşturmak için çeşitli e-ihracat yöntemlerini benimsemektedir. Ancak, başarılı bir e-ihracatın temelini oluşturan faktörlerden biri de etkili reklam ve pazarlama stratejileridir. Bu stratejiler, işletmelerin ürün ve hizmetlerini global müşterilere tanıtmak, […]
Avrupa’ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ticaret ile uğraşanların pek çoğu yurt dışına açılmak ister. Çünkü ihracat yapmak hem kârı artırır hem de markanın global bir prestije sahip olmasını sağlar. E-ticaret ise küçük ölçekli işletmelere bile ihracat yapma fırsatı sunar. E-ihracat olarak tanımlanan bu model, satış yapılan ülkelere ve bölgelere göre farklı kurallara uyma zorunluluğunu da beraberinde getirir. Döviz üzerinden kâr […]
Google Merchant Center Nedir? E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
E-ticaret sitelerinin en büyük iş ortaklarından biri hiç şüphesiz Google’dır. Google, yaptığı çalışmalar ve geliştirdiği uygulamalar ile e-ticaret sitelerine çeşitli avantajlar sunuyor. Google Merchant Center da bunlardan biridir. Ürünlerinizin internet ortamında var olmasını ve Google aramalarında görünmesini, bu uygulama ile sağlayabilirsiniz. Bu süreçte dikkat etmeniz gereken bazı detaylar vardır. Merchant Center’ı doğru bir şekilde kullandığınız […]
Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Dijitalleşmenin her alanda estirdiği yenilik rüzgârı, kaçınılmaz olarak reklam, tanıtım ve pazarlama süreçlerini de etkisi altına almıştır. Bunun sonucu olarak da yepyeni reklam kanalları ve pazarlama yöntemleri ortaya çıkmıştır. Viral pazarlama da bunlardan biridir. Dijitalleşme, reklam, tanıtım ve pazarlama süreçlerini dönüştürerek yeni yöntemler ve kanallar ortaya çıkarmıştır. Viral kelimesi, son dönemde gündelik hayatta da sıklıkla karşımıza çıkar. […]
Call to Action (CTA) Nedir? Ne İçin Kullanılır?
Başta e-ticaret siteleri olmak üzere pek çok yerde karşınıza bazı klişe kelime öbekleri çıkabilir. E-ticaret sitesi sahibi olarak kullandığınız ya da online alışveriş müşterisi olarak karşılaştığınız bu sık kullanılan kelimeler, “call to action” olarak adlandırılır. Kullanıcıların harekete geçmesi, ilgili site için oldukça önemlidir ve CTA cümleleri ile bu hareketliliği sağlamak oldukça popüler bir yöntemdir. Yaygın […]