E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler

E-ticaret, birçok faaliyetin eş zamanlı olarak devam ettiği bir süreçtir. İnternet üzerinden yapılan satışların muhasebeleştirilmesi ve faturalandırılması da bu adımların en önemlilerinden biridir. Pek çok farklı kural dâhilinde yürütülen muhasebe işlemleri ile ilgili sınırlı bilgiye sahip kişilere e-ticaretin bu kısmı karmaşık gelebilir. Yengeç entegrasyonu, bu tür işlemleri önceye kıyasla oldukça kolay kılar. Yani internet üzerinden yaptığınız satışların muhasebe kayıtlarınıza işlenmesini bu sistem ile çok basit hâle getirmeniz mümkündür. Peki Yengeç entegrasyonu tam olarak ne anlama gelir?

Yengeç entegrasyonu, e-ticaret operasyonlarınızı kolaylaştırarak faturalandırma ve stok takibi gibi işlemleri otomatik hale getirir.

Yengeç Entegrasyonu Nedir?

Entegrasyon, iki ya da daha fazla farklı yapı arasında bağlantı kurma, bu unsurları birbirleri ile uyumlu hâle getirme gibi anlamlar taşır. Yengeç entegrasyonu için bu birbiriyle uyumlu çalışması sağlanacak iki unsur, şirketlerin ön muhasebe kayıtlarını tutmak için kullandığı yazılımlar ve internetten ürün ya da hizmet sattığı mecralardır. Daha net ifade etmek gerekirse Yengeç entegrasyon, ön muhasebe programları ile e-ticaret altyapıları ve sanal pazar yerlerinin arasındaki bağlantıyı kurar. Sanal mağazanızdan aldığınız siparişi, otomatik şekilde ön muhasebe programınıza aktararak faturasının oluşturulmasını sağlar. 

Yengeç, muhasebe programlarından Paraşüt, Logo İşbaşı ve KolayBi’ ile uyumludur. Bu sistem; n11, Trendyol, Hepsiburada, GittiGidiyor, Akakçe, Amazon, ePttAVM, ÇiçekSepeti, ve Morhipo gibi birçok önemli sanal pazar yeri platformuyla sorunsuz şekilde çalışır. Benzer şekilde Yengeç entegrasyonu, IdeaSoft e-ticaret altyapısı kullanarak kurulmuş internet siteleri için de son derece ideal bir uygulamadır.

Yengeç Entegrasyonu Özellikleri Nelerdir?

Yengeç entegrasyonu, sahip olduğu zengin özelliklerle e-ticaret işlemlerinin hemen hemen tüm adımlarını daha kolay ve pratik şekilde yürütmenizi sağlar. İnternet üzerinden yapılan satışların operasyonel süreçlerini yürütmeyi kolaylaştıran özellikler şu şekilde sıralanabilir:

Ön Muhasebe Entegrasyonu: Sanal mağazanız ile ön muhasebe programınızı entegre ederek aldığınız siparişler için otomatik olarak fatura düzenlenmesini sağlayabilirsiniz. Bu faturalar, sistem üzerindeki bilgiler baz alınarak kesilir ve e-fatura olarak resmiyet kazanır. Bunun yanında siparişi veren müşterinizin cari hesap kaydı da ön muhasebe programınıza işlenir.

Pazar Yeri Entegrasyonu: Son dönemde internetten satış yapmak için sıklıkla tercih edilen sanal pazar yerlerinde açtığınız mağazanızı da Yengeç ile ön muhasebe programınıza bağlayabilirsiniz. Böylelikle bu mecralardan yaptığınız satışlar da otomatik şekilde faturalandırılır ve isteğinize bağlı olarak resmîleştirilmesi ve stok takibi kolayca yapılır.

Sipariş Entegrasyonu: Bu özellik ile sanal pazarı yeri ya da e-ticaret siteniz üzerinden aldığınız siparişler doğrudan mağazanızdan çekilir. Ayrıca faturası kesilmek için hazır hâle getirilir. 

Stok Entegrasyonu: Stok takibi, özellikle az sayıda kişi tarafından yürütülen e-ticaret operasyonları için zorluk yaratabilir. Fakat Yengeç entegrasyonu, stok durumunuzu gerçek zamanlı olarak takip etmenizi sağlar. Mağazanızdaki ürünlerin ön muhasebe programı ile eşleştirmesini tamamlamanızın ardından yaptığınız her satış stok miktarından düşer. Böylelikle her bir ürünün elinizde hangi miktarda kaldığını rahatlıkla kontrol edebilirsiniz.

Fatura Entegrasyonu: İnternet üzerinden yaptığınız satışlar için fatura kesmek yasal bir zorunluluktur. Fakat söz konusu faturaları elle düzenlemek hem çok zaman alabilir hem de hata yapmaya son derece müsaittir. Yengeç entegrasyonu ile bu işlem otomatik şekilde tamamlanır. Ayrıca faturaların tahsilat süreçlerini de bu şekilde takip edebilirsiniz. Yengeç, e-Fatura ve e-Arşiv Fatura uygulamalarını da destekler. Gerekli ayarlamaları yaparak bu tür faturaların resmîleşmesini ve müşterinize e-posta olarak iletimini de otomatik hâle getirebilirsiniz.

Kargo Entegrasyonu: E-ticaretle uğraşan kişi ya da işletmeler için kargo işlemleri büyük önem taşır. Zira gönderimlerin hızlı ve hatasız şekilde yapılması, müşteri memnuniyetini doğrudan etkileyecek bir konudur. Yengeç entegrasyonu, faturalandırılan satışların kargo süreçlerini de kolaylaştırır. Anlaşmalı olduğunuz kargo şirketleri ile gönderim süreçlerini çok daha pratik şekilde yürütmenize imkân tanıyan bu sistemle müşterilerinize takip kodu gönderme gibi işlemleri otomatik yapabilirsiniz. Ayrıca siparişler için hazırlanan e-fatura dokümanları ile kargo fişlerini birlikte yazdırma gibi özellikler sayesinde gerekli kontrolleri daha kısa süre içinde ve zorlanmadan yapabilirsiniz.

Günlük Raporlar: Gün içinde gerçekleştirdiğiniz işlemleri raporlamak ve bunları düzenli olarak incelemek e-ticaret süreçlerinin sağlıklı bir zemine oturmasının önünü açar. Çünkü bu sayede, yapılan satışlarda ve bunların faturalandırılması ya da kargolanması gibi adımlarda herhangi bir sorun yaşanıp yaşanmadığı çok daha kolay şekilde denetlenebilir. Sürecin farklı adımlarına dair ne gibi iyileştirmelere gidilebileceğini işaret eden bu raporlar, aynı zamanda ileriye yönelik atılacak adımlara, yapılacak yatırımlara önemli dayanak oluşturur.

Entegrasyon sayesinde n11, Trendyol, Hepsiburada gibi sanal pazar yerlerindeki satışlarınızın faturalarını otomatik olarak oluşturabilirsiniz.

Yengeç Entegrasyonun Sağladığı Yararlar Nelerdir?

Faturalarınızı elle düzenlemek zorunda kalmadan, hata riskini sıfırlayarak süreçleri hızlandırabilirsiniz.

E-ticaret ya da diğer bir ifade ile internet üzerinden satış yapmak, kâğıt üstünde oldukça kolay ve az kişi ile yürütülmesi mümkün bir çalışma modelidir. Fakat bu alanda büyümek ve çok daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmak hem yapılması gereken tekil işlerin hem de sürekli gözetim altına tutulması gereken süreçlerin artması anlamına gelir. Bu da bir noktadan sonra işletmenin daha iyi yönetilmesi için ekstra destek ihtiyacı doğurur. Yengeç entegrasyonu hem bu durumdaki hem de başlangıç seviyesindeki e-ticaret şirketlerine birçok önemli yarar sağlar. Şimdi bu yararların neler olduğuna bakalım.

Mağazanızı 1 Dakikada Bağlayabilirsiniz

Yengeç entegrasyonu, ön muhasebe programınız ile pazar yeri mağazanız ve e-ticaret sitenizin eleştirilmesini karmaşık bir işlem olmaktan çıkarır. Dolayısıyla bu yapıyı kurmak için ciddi bir iş yükünü üstlenmek zorunda kalmadığınız gibi günler boyunca beklemeniz de gerekmez. Entegrasyon paneline ön muhasebe hesabınızı kullanarak giriş sağlamanızın ardından sadece 1 dakika gibi kısa bir süre içinde gerekli eşleştirmeyi yapabilirsiniz. Bunun için tek yapmanız gereken, kullandığınız e-ticaret platformunu seçip ayarlama işlemlerini tamamlamaktır. Yani Yengeç kullanarak muhasebe programlarının hem e-ticaret sitesi hem de pazar yeri entegrasyonu çok pratik bir şekilde yapılabilir.

Gelişmiş Ayarları Tek Seferde Tanımlayabilirsiniz

Sanal mağazanız ile ön muhasebe programınızın birbirine bağlanması, doğrudan tüm e-ticaret işlemlerinin sorunsuz bir şekilde devam edeceği anlamına gelmez. Bunun için zorlayıcı olabilecek birtakım ayarlamaların da yapılması gerekir. İşte Yengeç yazılım, bu adımı da sizin için basitleştirir. Mağazanızdaki ürünleri ön muhasebe sisteminizde tanımlanmış onlarla ile Yengeç yardımı ile eşleştirmek pek çok kolaylığı beraberinde getirir. Stok takibinin otomatik hâle gelmesi bu kolaylıklar arasında sayılabilir. 

Faturalandırma Süreçlerini Kontrol Edebilirsiniz

Yengeç entegrasyon sayesinde otomatik hâle gelen faturalandırma işlemleri, zamandan ciddi anlamda tasarruf etmenizi sağlar. Çünkü bu sayede, her bir sipariş için tek tek fatura kesme zorunluluğunuz ortadan kalkar. Sanal pazar yerinden ya da e-ticaret sitenizden yaptığınız satışlar, ön muhasebe programına aktarılır; devamında da faturası kesilir. İş yükünüzü önemli ölçüde azaltan bu uygulama, fatura kesimi sırasında hata yapma riskinizi de sıfırlar. Bu sayede fatura iptali gibi süreçlerle uğraşmak durumunda da kalmazsınız. Benzer şekilde e-Fatura ve e-Arşiv faturalarının resmîyet kazanması ve müşterilere iletimi de Yengeç entegrasyonun sağladığı kolaylıklar arasında sayılabilir. Bu sistemi kullanmaya başladığınız günden itibaren, faturalandırma süreçlerini sadece kontrol etmeniz, e-ticaret işlemlerinin devamlılığı açısından yeterli olur.

Siparişlerinizi Kargoya Kolayca Hazırlayabilirsiniz

Yengeç, e-ticaretin önemli adımların kargo işlemlerini hızlandırmasıyla da öne çıkan bir sistemdir. Kesilen her fatura için özel olarak hazırlanan kargo fişini sipariş paketine yerleştirmeniz, gönderim süreçlerinin hızlanması için yeterlidir. Zira kargo görevlisinin fişteki barkodu okutması ile ürün gönderime hazır olur. Bu işlemin ardından kargo takip numarası, yaptığınız düzenlemeler doğrultusunda ya sisteminize ya da doğrudan müşterinizin e-posta adresine iletilir.

E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır?

Gelişmiş ayarları tek seferde tanımlayarak stok ve sipariş yönetimini daha etkin hale getirebilirsiniz.

Yengeç entegrasyonunun yapılış biçimi, kullanılan e-ticaret altyapısına ve sanal pazar yeri platformuna bağlı olarak farklılık gösterir. Türkiye’nin en önemli e-ticaret altyapı sağlayıcılarından IdeaSoft ile çalışıyorsanız bu işlemi sadece üç adımda ve son derece hızlı şekilde tamamlayabilirsiniz. 

IdeaSoft Entegrasyonu

Yengeç entegrasyon yardımıyla e-ticaret siteniz ve ön muhasebe yazılımızı uyum hâle getirmek son derece kolaydır. Son olarak bu işlemin nasıl tamamlanacağına bakalım.

  • IdeaSoft e-ticaret altyapınızı Yengeç ile entegre etmek için bir koda ihtiyaç duyarsınız. Bu kodu almadan önce, ön muhasebe ve IdeaSoft panellerinizi iki farklı pencerede açmanız gerekir. Ardından IdeaSoft ekibiyle iletişime geçerek ön muhasebe kodunuzu isteyin ve Yengeç paneline girin.
  • İkinci olarak, Yengeç’in panelinden “Yeni Entegrasyon Ekle” butonuna tıklayın. Karşınıza çıkan listeden IdeaSoft’u seçin ve size özel olarak tanımlanmış kodu girin.
  • Kodu girmenizin ardından sıra genel ayarlamaları yapmanıza gelir. Sonrasında kurulum rehberindeki yönlendirmeleri takip edin ve IdeaSoft panelinizde oluşturduğunuz bilgileri kullanarak mağaza bağlantınızı tanımlayın.

Bu tanımlamayı da yapmanızın ardından IdeaSoft altyapılı e-ticaret siteniz, kullandığınız ön muhasebe sistemine entegre hâle gelir. Bu andan itibaren Yengeç entegrasyonun sağladığı avantajları kullanmaya başlayabilirsiniz.