Ürün doğrulama ve takip sistemi, gıda, kozmetik ve ilaç sektörlerinde ürünlerin güvenliğini ve izlenebilirliğini sağlamak amacıyla geliştirilmiş bir yönetim sistemidir. Sistem, ürünlerin üretim aşamasından tüketiciye ulaşana kadar olan tüm süreçlerini takip eder. Ürün takip sistemi; üretim, dağıtım ve satış aşamalarındaki her adımı kaydederek ürünlerin orijinalliğini ve kalitesini garanti altına alır. Ayrıca sistem sayesinde olası bir kalite problemi durumunda […]
Çiçeksepeti Komisyon Oranları & Hesaplama Aracı
Çiçeksepeti komisyon hesaplama aracı, platform üzerinde satış yapan işletmelerin gelirlerini daha başarılı bir şekilde yönetmelerini sağlayan önemli bir araçtır. Araç, Çiçeksepeti’nin belirlediği komisyon oranlarına göre satılan ürünlerin net kazancını hesaplamak için kullanılır. Bununla birlikte işletmeler, ürünlerini belirli bir fiyatla listelerken sitenin komisyon oranını dikkate alarak gerçek kazançlarını hesaplayabilirler. Bu sayede maliyetlerin ve kar marjlarının daha […]
Sosyal Medya İçerik Paylaşım Planı Nasıl Hazırlanır?
Günümüz dijital dünyasında sosyal medya platformları en önemli iletişim araçlarından biri haline gelmiştir. Sosyal medya markaların ve bireylerin kendilerini ifade etmeleri, hedef kitlelerine ulaşmaları ve etkileşimde bulunmaları için önemli bir araçtır. Ancak, rastgele paylaşımlar yaparak sosyal medya da başarılı olmak mümkün değildir. Başarılı olabilmek için iyi bir sosyal medya içerik planı hazırlanmalıdır. Sosyal Medya İçerik Paylaşım […]
Scarcity Effect (Kıtlık Etkisi) Teorisi Nedir? FOMO Etkisi
Dijital pazarlama dünyasında müşterilerin ilgisini çekmek için pek çok strateji üretilmektedir. Scarcity effect teorisi ise bu stratejilerden biridir. E-ticaret işletmeleri tarafından sıklıkla kullanılan Scarcity effect teorisi tüketicilerin hızlı karar vermelerini sağlamak amacıyla kullanılır. Peki scarcity ne demek? Kıtlık anlamına gelen scarcity e-ticarette ürün veya hizmetler sınırlı sayıda olduğu algısını yaratmak amacıyla kullanılır.Kıtlık etkisi, müşterilerin FOMO […]
Yeni E-Ticaret Ödeme Sistemleri Entegrasyonu ve Satış Artışı
E-ticaret dünyasında başarılı olmak için nitelikli ödeme sistemlerinin entegrasyonu oldukça önemlidir. Bu bağlamda gelişmiş ödeme sistemleri, müşterilerin alışveriş deneyimini kesintisiz ve güvenli kılarak markaya olan sadakatlerini artırır. Bunun yanı sıra sistemler, çeşitli ödeme yöntemlerini destekleyerek kullanıcıların kredi kartı, dijital cüzdan ve sanal pos gibi farklı seçeneklerle alışveriş yapabilmesini sağlar. Ödeme sistemi entegrasyonları, e-ticaret sitelerinin tahsilat […]
Küçük İşletmeler İçin Barkod Oluşturma Rehberi
Fiziksel varlığı bulunan ürünlerin neredeyse tamamında bulunan ortak özellik, her birinin özel bir barkoda sahip olmasıdır. Dijital ürünler için temsili bir fiziksel ürün ya da CD gibi bir materyal mevcut olduğunda, ilgili dijital ürünün de barkodu görülebilir. Buna ek olarak QR ve benzeri teknolojiler ile sanal ortamda da barkod oluşturmak mümkündür.Tüketici tarafından bakıldığında bu kodlar […]
İyzico Nedir, Nasıl Kullanılır?
Geleneksel alışveriş algısını kökten değiştiren e-ticaretin, benzer bir etkiyi ödeme sistem ve şekilleri üzerinde de yaptığı söylenebilir. İnternet üzerinden herhangi bir ürün ya da hizmet satın almak ilk etapta akla kredi kartı ile ödeme yapmayı getirir. Fakat bu işlem için hem müşteri pozisyonundaki alıcıların hem de satışı yapan işletmelerin kullanabileceği pek çok alternatif ödeme yöntemi de mevcut. […]
ETGB Nedir? Nasıl Yapılır?
İhracat yapmak, başta döviz bazında gelir elde etmek olmak üzere pek çok açıdan son derece avantajlı bir ticari faaliyettir. Geleneksel metotlara göre bu işlem daha çok, işlem hacmi ve sermayesi yüksek şirketler tarafından gerçekleştirilebiliyordu. Günümüzde ise e-ticaretin yükselişine paralel olarak daha cazip hâle gelen e-ihracat modeli sayesinde küçük ölçekli işletmeler de yurt dışına ürün satışı yapabilmektedir. Bu […]
Kadın Girişimciler İçin Yol Haritası
Sanattan spora hemen hemen tüm alanların erkekler tarafından domine edildiği hepimizin malumu. Hatta herhangi bir konu ile uğraşan kişinin erkek olmadığını belirtmek için o işin başına “kadın” takısını getirmemiz de bunun net bir örneği olarak değerlendirilebilir. Elbette ki iş hayatı ya da ticaret de göz önünde bulundurduğumuzda kadın girişimciler de bu durumdan bağımsız düşünülemez. Son yıllarda fırsat eşitliği için […]
PayTR Nedir? Sanal Pos Başvurusu Nasıl Yapılır?
Sanal POS, e-ticaretle uğraşan firmaların sattıkların ürün ya da hizmetler karşılığında ödeme almak için kullanabileceği yöntemlerden biridir. Bu tür alışverişlerde kredi kartlarının yanında farklı ödeme yöntemleri de sunmak, alternatif sistemleri tercih eden potansiyel müşterileri alışveriş yapmaya ikna etmek noktasında oldukça işlevseldir. Sanal POS, çeşitli bankalardan edinilebildiği gibi özel olarak bu alana odaklanmış hizmet sağlayıcı firmalardan da alınabilir. PayTR, söz […]