Yurt Dışına Satış (E-ihracat) Yapmak İçin En İyi Pazaryerleri
Yurt dışına e-ihracat yapmak, ürünlerinizin daha fazla müşteriye ulaşmasına imkân sağlar. Pazaryeri web sitelerini kullanarak kolay işlem yapabilir ve kolay bir şekilde yurt dışı satış yapabilirsiniz. Ancak, satış yapmaya başlamadan önce hangi web sitesinin sizin için uygun olduğunu bilmelisiniz.
Yurt Dışına Nasıl Satış Yapılır?
Yurt dışına e-ihracat, firmaların ürünlerini web sitesi üzerinden yurt dışındaki müşterilere ulaştırmasına verilen addır. Geleneksel ihracatın aksine e-ticaret sitesi veya pazaryeri web siteleri aracılığıyla gerçekleştirilen bir ihracat modelidir. Bu model sayesinde firmalar e-fatura keserek kolayca ihracat yapabilirler.
E-ihracat kur dalgalanmalarından etkilenmeden satış yapılabilmesini sağlar, bu nedenle e-ihracat gün geçtikçe daha çok tercih edilen bir ihracat yöntemi haline gelmiştir. Ayrıca, satış yapılan ülkelerde işletme kurma ve işçi çalıştırma gibi külfetler olmadan satış yapılması da e-ihracatın popülaritesini arttırmıştır. Bu yöntem ile firmalar kendi gelirlerini arttırırken ülke ekonomisine de katkı sağlarlar.
Amazon’da E-İhracat
Dünya’nın dört bir yanından kullanıcısı olan Amazon en büyük pazaryerlerinden biridir. Amazon firması 300 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahiptir ve farklı ülkelerden daha fazla müşteriye ulaşmanın en güvenilir yollarından biridir. Geniş müşteri kitlesine ek olarak Amazon dropshipping için FBA ve FBM gibi satış modelleri sunmaktadır. FBA, ürünlerin Amazon depolarında barınması ve süreçlerin yine platform tarafından yönetilmesidir. Ancak FBM modeli ile depolamayı da siz yaparsınız ve ürünler de müşteriye sizin tarafınızdan gönderilir. Amazon’dan e-ihracat yapmayı düşünüyorsanız bireysel veya şirket hesabına sahip olmanız gerekmektedir. İki hesabında farklı ödeme ve komisyon yöntemleri vardır. Bireysel hesabı olanlar aylık bir ücret ödemeden ürünlerini satabilir ancak, her satış işlemi için masraf ücreti ve komisyon ödenmesi gerekmektedir. Şirket hesabı olanlar ise her ay belli bir miktar ödeyerek satış işlemlerini gerçekleştirebilirler. Ayrıca platform, her alışverişte ortaya çıkan ek maliyetleri de satış ücreti üzerinden temin eder.
eBay’de E-ihracat
Amazon ile benzer bir işleyişe sahip olan eBay ABD merkezlidir. 170 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahip olan eBay en çok tercih edilen pazaryeri sitelerinden biridir. Bireysel satıcılara destek sağlayan bu platform aylık 50 ürünün ücretsiz bir şekilde listelenmesine olanak sağlar. eBay platformunda standart yöntemler ile satışın yanı sıra açık arttırma yöntemi ile satış yapılabilmektedir. Açık arttırma yöntemi ile ürünler en yüksek fiyatı teklif eden müşteriye satılır. Bu platformda satıcılar ücretsiz bir şekilde mağaza açabilmektedir. Ancak, daha geniş kapsamlı e-ihracat yapmak isteyenler ve daha fazla strateji kullanmak isteyenler eBay paketlerinden birini tercih etmelidir. Starter, Basic, Premium ve Anchor olmak üzere 4 farklı satış paketi sunmaktadır.
- Starter paketi için 7,95 dolar tutarında ücret talep etmektedir. Bu paketi seçen mağaza sahipleri 100 ürünü ek bir ücret ödemeden listeleyebilir.
- Basic paket için aylık 27,95 dolar ücret talep etmektedir. Bu paketi alan satıcılar ekstra ücret ödemeden 250 ürünü listeleyebilirler.
- Premium paketin aylık ücretlendirmesi de 74.95 dolardır. Bu paketi kullanan satıcılar herhangi bir ek ücret ödemeden 1000 ürünü listeleyebilmektedirler. Ekstra ürün için her ürüne 0,10 dolar ücretlendirme talep ediliyor.
- Anchor paket ise aylık 349,95 dolar ücret talep edilmektedir. Bu paket 10.000 ürüne kadar ücretsiz bir şekilde listeleme imkânı sağlamaktadır.
Amazon, geniş müşteri kitlesiyle e-ihracat için ideal bir platformdur.
eBay, açık artırma ve standart satış yöntemleri sunar.
Etsy’de E-ihracat
Genellikle el yapımı, el sanatları veya vintage ürünler satan firmalar Etsy pazaryeri platformunu sıklıkla tercih etmektedir. Etsy platformunda satacağınız ürünlerin hepsi sizin tarafınızdan üretilmiş olmalıdır. Başka biri tarafından üretilmiş ürünlerin satışına izin verilmez. 400 milyardan fazla ziyaretçiye sahip olan platform dünya çapında satış yapmak isteyenler için uygun bir seçenektir. Mağaza açmak ücretsiz olan bu platformda 40 ürünü ücret ödemeden listeleyebilme imkânınız olur.
Ancak diğer hizmetler için bir ücret ödenmesi gerekmektedir. İlk 40 üründen sonra ekleyeceğiniz her ürün başına 0,20 dolar ücret talep edilir. Ek olarak Etsy her satışınızdan genellikle %5 oranında komisyon alır. Genellikle kargo ücreti satıcı tarafından karşılanmaktadır ancak, kargo için müşteriden bir ücret talep ediliyorsa, platform bu ücretten %5 komisyon talep etmektedir.
Alibaba’da E-ihracat
Alibaba dünyanın en büyük B2B e-ihracat platformlarından biridir. Aktif mobil kullanıcı sayısı 800 milyonu geçen Alibaba satıcılar ile alıcıları bir araya getiren bir platformdur. Ürün üreten firmaların yanı sıra dropshipping yapanlar da Alibaba’yı tercih edebilirler. Alibaba internet sitesinde sadece şirket olanlar satış yapabilmektedir. Bu yüzden hesap oluştururken şirket bilgileri detaylı bir şekilde girilmelidir. Daha sonra ise ticari sicil gazetesi, imza sirküleri, vergi levhası ve ticari faaliyet belgelerini platforma iletmelisiniz. Alibaba platformunda ücretsiz bir şekilde üyelik oluşturulabilir ve 50 ürün listelenebilir. Ancak daha sonraki ürünlerde üyelik satın alınması gerekir. Alibaba gold üyeliklerde temel ve standart olmak üzere 2 paket vardır. Temel paket ücreti yıllık 2.399 dolar iken standart paket ücreti yıllık 4.199 dolardır. Bu paketlerden birini seçerek satış yapmaya başlayabilirsiniz.
Walmart’ta E-ihracat
Walmart dünyanın en büyük perakende şirketlerinden biridir. Milyonlarca ziyaretçisi olan Walmart platformunda e-ihracat yaparak milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşabilirsiniz. Mağaza açan satıcılardan hiçbir ücret talep edilmiyor. Walmart platformu, yurt dışı müşterilerinize ürünlerinizi pazarlamanız için çok önemli bir fırsat olabilir. Sadece ticari işletmeye sahip olan kişiler Walmart’ta satış yapabilirler.
Başvuru formunu doldururken şirket bilgilerinizin yanı sıra satış yapmak istediğiniz kategori, satış modeliniz hakkında bilgi vermelisiniz. Walmart satış yaptığınız her ürün için komisyon kesmektedir. Komisyon oranları her kategoride farklılık göstermektedir.
Pazaryeri Seçiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
E-ihracat yaparken doğru pazaryeri seçimi işletmenizin başarısı için kritik bir öneme sahiptir. Pazaryeri seçimi yaparken dikkat edilmesi gereken önemli noktalar vardır. Bunlar şu şekilde sıralanabilir:
- Başarınızı arttırmak için hedef kitlenizi tanımalısınız. Böylece, hangi pazaryerinin hedef kitleniz için uygun olduğuna karar verebilirsiniz.
- Her platformun ücretlendirmesi farklıdır. Kâr marjınızı korumak için seçeceğiniz pazaryerinin komisyon oranı ve ücretlerini iyi araştırmalısınız.
- Uzun vadede başarı elde etmek istiyorsanız güvenilir bir pazaryeri seçmelisiniz. Seçeceğiniz pazaryerinin güvenlik önemleri olmasına dikkat etmelisiniz.
- Pazaryerinin sunduğu destekler çok önemlidir. Olası sorunları hızlıca çözebilecek bir platform seçmelisiniz.
- Teknolojik açıdan güçlü bir alt yapıya sahip bir pazaryeri seçmelisiniz. Seçtiğiniz platformun sorunsuz bir altyapısı varsa ürünleriniz her zaman erişilebilir olur.
- Tercih ettiğiniz e-ihracat siteleri kullanıcı dostu bir ara yüze sahip olmalı. Böylece, ürünlerin sıralanmasını, takip edilmesini ve yönetilmesini kolaylaşacaktır.
E-ihracat Pazaryeri Entegrasyonları
Güvenli ve güvenilir pazaryerlerini tercih edin.
Teknolojik altyapısı güçlü olan pazaryerlerini seçin.
E-ihracat entegrasyonu kullanarak ürünlerinizi satışa sunabilir ve yönetimini tek bir panel üzerinden yapabilirsiniz. Bu entegrasyonlar ile yönetim sürecini daha verimli bir hale getirerek stok yönetimi, lojistik veya satış işlemlerini daha kolay yürütebilirsiniz. Bazı pazaryeri entegrasyonları şunlardır:
Yengec.co
Yengec.co, e-ihracat entegrasyonu konusunda Türkiye’de önde gelen bir entegrasyon platformudur. Amazon, Etsy veya eBay gibi global pazaryerleri için entegrasyon sistemleri sunarak satıcıların işlerini kolaylaştırmaktadır. Sipariş, stok ve kargo yönetiminin kolayca yapılabileceği kullanıcı dostu bir ara yüze sahiptir. Ayrıca sipariş faturasını otomatik oluşturur ve günlük işlem raporları sunar. Sunmuş olduğu özellikler ile pek çok üreticinin ilk tercihi olmaktadır. Uluslararası pazaryerlerinde etkin bir şekilde faaliyet göstermenize yardımcı olan bir platformdur.
Yengec.co, e-ihracat entegrasyonu ile işlerinizi kolaylaştırır.
Propars
Global pazaryerleri ile uyumlu çalışan bir diğer platform ise Propars firmasıdır. Amazon, eBay ve Wallmart gibi pazaryerlerinde satış yaparken işinizi kolaylaştıracak entegrasyonlar sunmaktadır. Kullanıcı stok yönetimi, sipariş takibi veya lojistik yönetim gibi konularda çözümler sunar. Tüm işlemleri tek bir yerden yöneterek daha verili bir süreç geçirmenizi sağlar.
Entegra
Entegra, her global pazaryerine özel entegrasyon sistemi sunmaktadır. Bu sistemler ile global satış sürecini daha verimli hale getirmektedir. Ürün girişi, fatura kesme ve sipariş listeleme gibi işlemlerin tek bir panelden yapılmasına imkan tanır.
StockMount
StockMount, sağladığı pek çok özellik ile en çok tercih edilen entegrasyon platformlarından biridir. Tek ekran üzerinden ürün listeleme, güncelleme, özelleştirme, planlama ve kargo takip süreci yönetme imkanı sunar. Ayrıca, müşterilerin size ilettiği mesajları da kolayca görüntülemenizi sağlar.
Pazaryeri Seçerken Nelere Dikkat Etmeliyim?
- Hedef kitlenizi tanımalısınız.
- Farklı komisyon ve ücretlendirmeleri karşılaştırmalısınız.
- Güvenilir ve güvenlikli bir pazaryeri seçmelisiniz.
- Satıcı destek olanaklarını göz önünde bulundurmalısınız.
- Kullanıcı dostu bir ara yüze sahip olan platformu seçmelisiniz.
- Teknolojik alt yapısı güçlü olan bir pazaryeri seçmelisiniz.