Site İçi Arama Özelliği ve SEO İyileştirme
Site içi arama özelliği, e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlar. Bu durum tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biridir. Daha fazla dönüşüm sağlayabilmek için bu aracı en iyi şekilde optimize etmelisiniz. Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz bazı ipuçları bulunuyor.
Site İçi Arama Çubuğunuz Görünür Olsun
İlk önceliğiniz, site içi arama çubuğunun sitenin ilk açıldığında görünür bir alanda olmasını sağlamak olmalıdır. Sitenizi ziyaret edenler, aradıklarına ulaşmak için kolayca bu özelliğe ulaşabilmelidir. Bu çubuğu üst menü alanında ya da slider bölümünün üzerinde daha büyük bir şekilde konumlandırabilirsiniz. Bunun yanı sıra, arama butonunun rengini arka plan ve diğer görsellere kıyasla daha zıt bir renkle hazırlamanız, dikkat çekiciliği artıracaktır.
Arama Çubuğunun Konumu
Arama çubuğunu sitenin üst menüsünde veya slider bölümünün üzerinde, kolayca görülebilecek bir alanda konumlandırın. Arka planla zıt renkte bir buton kullanarak dikkat çekiciliği artırın.
Site İçi Arama Özelliğiniz Hızlı Olmalı
Günümüzde tüketicilerin bilinçli ya da bilinçsiz olarak istedikleri özelliklerden biri de hızdır. Sitenin açılma hızı gibi site içi arama özelliğinin de hızlı olması, kullanıcıların daha hızlı eyleme geçmelerini sağlayacak faktörlerden biridir. Bu nedenle, site içi arama özelliğinizin hızlı çalıştığından ve hızlı bir şekilde arama sonuçlarını verdiğinden emin olmalısınız.
Arama Hızını Optimize Edin
Arama sonuçlarının hızlı bir şekilde görüntülenmesi kullanıcıların memnuniyetini artırır. Site içi arama özelliğinizin hızını optimize ettiğinizden emin olun.
Otomatik Tamamlama Özelliği Kullanın
E-ticaret sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirmeniz ve tüketicilerin işini kolaylaştırmanız oldukça önemlidir. Bu nedenle, site içi aramalarda otomatik tamamlama özelliğini kullanmanız, tüketicilerin aradıkları ürünü daha hızlı bir şekilde bulmalarını sağlar. Ayrıca, uzun ve yazımı zor marka isimlerinin daha rahat bulunmasını sağladığı için kullanıcı deneyimini iyileştirir.
Otomatik Tamamlama Kullanın
Kullanıcıların aradıkları ürünü daha hızlı bulmalarını sağlamak için otomatik tamamlama özelliğini kullanın. Bu özellik, uzun ve yazımı zor marka isimlerinin bulunmasını kolaylaştırır.
Yanlış Yazımlar İçin Alternatif Öneriler Sunun
Google’ın “Bunu mu demek istediniz?” özelliği, kullanıcıların yazım hatalarına karşı uyarı sunarak doğru yazımların yer aldığı önerileri kullanıcılara sunar. Bu özelliği site içi arama özelliğinizde kullanmanız, yanlış yazım yapan kullanıcıların ilgili ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlar. Bu tür önerilerin olmaması, kullanıcı deneyimini kötü etkileyebilir ve tüketicinin aradığı ürünün sitede olmadığı düşüncesine kapılmasına neden olabilir.
Yanlış Yazımlar için Alternatif Öneriler
Kullanıcıların yanlış yazım yapmaları durumunda alternatif öneriler sunarak doğru ürüne yönlendirmelerini sağlayın. Bu, kullanıcı deneyimini geliştirir ve aranan ürünün bulunabilirliğini artırır.
Ürün Kategorilerini de Alternatif Olarak Arama Sonuçlarının Yanında Gösterin
Otomatik tamamlama özelliğini kullanırken, açılan alt pencerede ürün alternatifleri sunarken, ürünlerin genel ve alt kategorilerinde arama yapılabilmesi için ürünlerin kategorilerini de bu arama sorgularında gösterebilirsiniz. Örneğin, aklında belli bir model olmayan kullanıcılar, bir ayakkabı araması yaparken, bu ayakkabıyı farklı kategorilerde arayabilmeliler. Erkek Ayakkabıları, Kadın Ayakkabıları, Spor Ayakkabılar gibi farklı kategori alternatifleri sunmak ve aramanın bu kategoriler içinde yapılacağının seçilmesi, kullanıcının daha doğru ürünlere yönlendirilmesine yardımcı olur.
Kategori Alternatiflerini Gösterin
Otomatik tamamlama sırasında ürün kategorilerini de göstererek kullanıcının daha spesifik aramalar yapmasını sağlayın. Örneğin, ayakkabı aramasında “Erkek Ayakkabıları”, “Kadın Ayakkabıları” gibi kategoriler sunun.
Tüketicilerin Ne Tür Arama Sorguları Yaptıklarını Araştırın
Site içi arama özelliği, küçük bir arama motoru özelliğine sahip olduğu için, işinizi geliştirmek, tüketici davranışlarını incelemek ve hangi ürünlere daha fazla talep olduğunu görmek için oldukça etkilidir. Bu nedenle, site içi arama özelliğinizi analiz etmeniz ve kullanıcıların bu arama özelliğini nasıl kullandığını takip etmeniz, siteniz ve hedef kitleniz hakkında bazı verilere ulaşmanıza yardımcı olur.
Kullanıcıların yaptıkları arama sorguları sonrasında hangi ürün veya kategorilere daha fazla ilgi duyulduğunu görebilir ve sonrasında da bu ürünleri siteniz üzerinde daha fazla öne çıkartarak, kullanıcıların bu ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.
Ayrıca, yapılan arama sorguları sonrasında herhangi bir sonuç vermeyen sorguları da takip ederek, bunları nasıl yönetebileceğinizi kurgulayabilir veya bu arama sorgularıyla ilgili ürün araştırmaları yapabilirsiniz.
Arama Sorgularını Analiz Edin
Kullanıcıların hangi arama sorgularını yaptığını analiz edin ve bu verilere dayanarak sitenizi optimize edin. Bu sayede popüler ürünleri öne çıkarabilir ve kullanıcı deneyimini iyileştirebilirsiniz.