Google Anahtar Kelime Planlayıcı İle Reklam Kampanyalarınızı Nasıl Optimize Edebilirsiniz?

Google Anahtar Kelime Planlayıcı, Google’ın önerdiği kelime öbeklerini temel alarak reklamverenlerin kullanımı için tasarlanmış bir araştırma aracıdır. Bu araç, reklamların doğru hedef kitleye ulaşabilmesi için arama kampanyalarında kullanılabilecek anahtar kelimeleri keşfetmeye yardımcı olur. Daha önemlisi, ilgili terimleri hedeflerken, arama hacimleri ve maliyetler hakkında tahminler sunarak, reklamverenlerin stratejilerini daha etkili bir şekilde planlamalarına olanak tanır.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır?

  • Henüz bir Google Ads hesabınız yoksa oluşturun .
  • Google Ads hesabınızda oturum açın.
  • Hesabınızın üst kısmındaki ‘Araçlar ve Ayarlar’ bağlantısını tıklayın.
  • ‘Planlama’ bölümünün altında ‘Anahtar Kelime Planlayıcı’ bağlantısını tıklayın.
  • Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kullanmaya başlamak için ‘Yeni anahtar kelimeler keşfedin’i tıklayın.
  • Yeni anahtar kelimeler keşfettiğinizde ‘Anahtar Kelimelerle Başlayın’ veya ‘Bir Web Sitesiyle Başlayın’ı seçebilirsiniz.
  • Hedeflediğiniz anahtar kelimeler ve arama hacmi dahil olmak üzere mevcut tüm verilerin kilidini açmak için bir kampanya oluşturun.

Yeni Anahtar Kelimeler Keşfedin veya Arama Hacmi ve Tahminleri Alın

Anahtar Kelime Planlayıcı’yı açtığınızda iki seçeneğiniz vardır; yeni anahtar kelimeler keşfedebilir veya arama hacmi ve tahminleri alabilirsiniz. ‘Yeni anahtar kelimeler keşfedin’i tıklarsanız Google Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kullanmaya başlayabilirsiniz.

Arama Terimlerini Keşfetmek İçin Anahtar Kelimeleri Kullanın

Başlangıçta, Google Anahtar Kelime Planlayıcı’ya en fazla on adet anahtar kelime girebilirsiniz. Girdiğiniz anahtar kelimelerle birlikte, geniş bir yelpazede alakalı anahtar kelime önerileri karşınıza çıkacaktır. Bu işlemi tek bir anahtar kelime ile de gerçekleştirebilirsiniz. Özellikle yeni bir reklam grubu oluşturmadan önce anahtar kelime planlayıcıyı kullanmak, seçtiğiniz tek anahtar kelimeye en yakın ve en alakalı alternatif terimleri keşfetmenize yardımcı olacaktır.

Anahtar kelimeleri Ort. aylık aramalara, Anahtar Kelime Alaka Düzeyine, Rekabete, Reklam gösterim payına ve sayfanın sayfanın üstü teklif aralıklarına göre sıralayabilirsiniz.

Konumları ve Dilleri Güncelleyin

Google Anahtar Kelime Planlayıcı kullanırken, kampanyalarınızın doğru hedef kitleye ulaşmasını sağlamak için konum ve dil ayarlarınızı özelleştirmelisiniz. Bu sayede, anahtar kelime önerilerinin seçtiğiniz bölgeyle alakalı olmasını sağlayarak, yerel pazar içindeki potansiyel fırsatları daha net görebilirsiniz. Bu nedenle anahtar kelime planlayıcıyı kullanırken öncelikle, kampanyanızın hedeflediği ana coğrafi bölgeyi tanımlayarak başlayın.

Google anahtar kelime planlayıcı konum ayarı nasıl  yapılır

Ayrıca müşterilerinizin konuştuğu dilleri de seçebilirsiniz. Örneğin müşterileriniz yalnızca ingilizce konuşuyorsa bunu dil hedefleme olarak ayarlayabilirsiniz.

Anahtar Kelime Planlayıcı’da Gruplandırılmış Anahtar Kelimeler

Google Anahtar Kelime Planlayıcı’nda, örnek Reklam Gruplarını görmek için ‘Gruplanmış Fikirler’ sekmesine tıklayabilirsiniz. Anahtar kelimeleri kullanarak arama yaptığınızda, ilgili anahtar kelimelerin gruplarını görebilirsiniz. Bu gruplar, Google Ads kampanyalarınızda Reklam Grupları oluştururken de kullanılabilir.

Her anahtar kelime grubunu incelemenizi öneririm çünkü ilgisiz fikirler görebilirsiniz. Biz içerik oluştururken de Gruplanmış Fikirleri kullanıyoruz. Size de öneririz

Herhangi Bir Web Sitesiyle İlgili Anahtar Kelimeleri Bulmak İçin Bir Web Sitesi Girin

Bir alan adı veya tüm bir web sitesi girebilirsiniz. Eğer tüm siteyi kullanırsanız, Anahtar Kelime Planlayıcı web siteniz için en uygun anahtar kelimeleri döndürecektir. Ancak, yalnızca tek bir sayfa kullanırsanız, bir sayfanın en üstündeki anahtar kelimeleri toplayacaktır. (“En üstündeki anahtar kelimeleri almak” ifadesi, belirli bir web sayfasının başlık, meta açıklamaları, başlık etiketleri gibi önemli alanlarında yer alan anahtar kelimeleri kasteder. Bu alanlar genellikle sayfanın içeriği hakkında temel bilgiler içerir)

Anahtar kelime planlayıcıya tüm web sitenizi girdiğinizde daha fazla anahtar kelime önerisi görürsünüz ve ilgili anahtar kelimeler genellikle web sitenizin Google’da organik olarak iyi sıralandığı anahtar kelimeler olacaktır. Bu nedenle, rakiplerinizin web adreslerini girerek, onların en iyi performans gösterdiği organik arama terimlerini görebilir ve reklamlar için rakip web sitelerinden fikir edinebilirsiniz.

Anahtar Kelime Planı ve Erişim Planları Oluşturun

Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracının en iyi özelliklerinden biri, arama kampanyası demenin başka bir yolu olan bir plan oluşturabilmenizdir. Bir planla Reklam Grupları oluşturabilir, arama anahtar kelimeleri ekleyebilir, anahtar kelime eşleme türlerinizi seçebilir ve sonunda bir kampanya oluşturabilirsiniz. Ayrıca bir sonraki aya ait tahmin verilerini görmek için ‘Plana genel bakış’ bağlantısını kullanabilirsiniz.

Anahtar kelimeler ekleyip Reklam Gruplarınızı ve planınızı oluşturduğunuzda, bunu kaydedebilir ve daha sonra erişebilirsiniz. Anahtar Kelime Planlayıcı’ya eriştiğinizde oluşturduğunuz ve uyguladığınız Planları göreceksiniz.

Google Anahtar Kelime Planlayıcıyı Verimli Kullanmak İçin 4 Öneri

Google Ads Anahtar Kelime Aracını doğru bir şekilde kullanmanıza yardımcı olacak beş farklı stratejiyi ele alıyoruz. Arayüz değişse bile, aşağıda listelenen en iyi uygulamalar ve ipuçları size karlı anahtar kelimeler bulmanıza yardımcı olacaktır.

1. Rakip URL’lerini Girin

En sevdiğimiz stratejilerden biri, 5-10 farklı rakip URL’sini alıp, bunları Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı’ya ayrı ayrı girmektir. Rakiplerinizin sıralandığı anahtar kelimeleri bulmak sizin için de altın değerinde bir bilgi olacaktır.

2. Uzun Kuyruk Anahtar Kelimelere Odaklanın

Anahtar kelime önerileri arasında bolca uzun kuyruklu anahtar kelime bulabilirsiniz. Arama hacmi düşük olsa da bu uzun kuyruk anahtar kelimeleri hem SEO çalışmalarınızda hem de PPC stratejinizde kullanın. Bu sayede web sitenize ek trafik çekebilirsiniz.

3. Önerilen Tekliflerin Önemi

Önerilen anahtar kelimeler için sayfanın üstü (düşük ve yüksek) teklifleri genellikle o anahtar kelimelerin reklamverenler için ne kadar değerli olduğunu gösterir. O anahtar kelime için rekabet ne kadar fazlaysa teklif tutarları o kadar yüksek olacaktır. Ve unutmayın rekabetin yoğun olduğu anahtar kelimeler genellikle en fazla dönüşüm sağlayan anahtar kelimeler olacaktır.

4. Organik Ortalama Pozisyon

Google Search Consol’u Google Ads‘e bağlarsanız, belirli bir anahtar kelimeler için ortalama organik konumunuz hakkında da verileri elde edebilirsiniz.