FOMO’yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri

FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO, markalar için birçok fırsatı da beraberinde getiriyor. Tüketicilerin bir fırsatı, bir ürünü ya da kampanyayı kaçırma korkusunu, pazarlama teknikleri kullanarak öne çıkarttığınızda, e-ticaret siteniz üzerinde alacağınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

FOMO’yu pazarlamada kullanabileceğiniz farklı alanlar ve yöntemler bulunuyor. Bugünkü yazımızda da pazarlama teknikleri ile FOMO’yu nasıl birleştirebileceğinizin üzerinde duracağız.

Pazarlama teknikleri ile FOMO’yu nasıl birleştirebilirsiniz?

Sınırlı süreli ürün satışları yapın

Talebi artırmak ve tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamak için, belli ürünleri sadece sınırlı bir süre içerisinde satışa sunabilirsiniz. Böyle bir yaklaşım, tüketicilerde FOMO’yu tetikleme etkisine sahiptir. Sadece belli bir süre içerisinde ürüne ulaşılabilecek olması, kullanıcıların ürüne olan ilgisini artırmanıza yardımcı olabilir.

Sınırlı süreli kampanya ve fırsatlar düzenleyin

Kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri arasında sınırlı sürede geçerli olacak kampanya ve fırsatlar da bulunur. Bir önceki maddedeki aynı mantıkla ilerlendiğinde ve kullanıcılara alışveriş yapabilecekleri sınırlı bir süre tanındığında, kullanıcıların eyleme geçme oranı daha fazla olacaktır.

Stoktaki ürün adetlerini gösterin

FOMO’yu tetiklemek için kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri arasında, stoktaki ürün adetlerini göstermek de yer alıyor. Bu yöntemde, tüketicileri hızlı bir şekilde ürünü satın almaya teşvik etmek için ürünün stok adetleri belirtilebilir.

Stoktaki ürün sayısının az olması, tüketicilerin ürüne olan ilgisini ve ürünü satın almaya olan eğiliminin artmasını sağlar. Ürün stoğunun tükenmek üzere oluşu, onları daha hızlı karar vermeye yönlendirir.

Geri sayım aracı kullanın

Geri sayım aracı da FOMO’yu tetiklemek için etkili araçlardan biridir. Özellikle kampanya ve indirim dönemlerinde kampanyanın ne zaman biteceğini vurgulamak ve kullanıcıları harekete geçirmek için indirimli ürün sayfalarında bu geri sayım araçlarını kullanabilirsiniz. Böylelikle sınırlı süre geçerli olan bu kampanyaları daha iyi vurgulamış ve tüketicilerin dikkatini daha iyi çekmiş olursunuz.

Stoğu tükenen ürünleri gösterin

FOMO’yu pazarlama teknikleri ile tetiklemek için, e-ticaret sitenizde kampanya veya indirim sonrasında stoğu tükenen ürünleri de listeleyebilirsiniz. Ürün fotoğrafının üstüne ya da fiyat bilgisi yerine “Stokta Kalmadı”, “Tükendi” gibi ifadeler eklemeniz, e-ticaret sitenizi ziyaret edenlerde FOMO duygusunu tetikleyebilir. Bu yöntem, bir ya da birkaç kez bu fırsatları kaçırmış olan tüketicilerin, gelecek kampanya ve indirim dönemlerinde markanızla ilgili paylaşımları daha yakından takip etmesini ve sonrasında da eyleme geçmesini sağlayabilir.

Popüler olan ürünlerinizi öne çıkartın

E-ticaret siteniz üzerinde popüler olan ve çok satılan ürünlerinizi de sergileyebilirsiniz. Tüketiciler, başka tüketicilerin fikirlerine değer verir ve onların hangi ürünleri daha fazla tercih ettiklerini görmek isterler. Bu uygulama, aynı zamanda herkesin sahip olduğu bir ürünü kaçırmak istemeyen tüketicilerin de satın alma kararlarını etkilemede önemli bir role sahiptir.

Psikolojik açıdan, insanlar popüler olan ve herkesin tercih ettiği ürünlere sahip olmak ister. Bu duyguyu tetiklemek için de popüler ve en çok satan ürünlerinizi e-ticaret sitenizin ana sayfasında ya da kategori sayfalarının başlarında listeleyebilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarını gösterin

Yukarıdaki maddede ele aldığımız tüketiciler, başka tüketicilerin düşüncelerine ve görüşlerine önem verir. Onların beğendikleri ve tercih ettikleri ürünlere sahip olmayı daha fazla isterler. Bu duyguyu tetiklemek için kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri arasında kullanıcı yorumları da yer alıyor.

Ürün ve ana sayfanız üzerinde kullanıcı yorumlarına yer vermeniz, sitenizi ziyaret edenlerin, müşterilerinizin düşüncelerini ve onların hangi ürünleri neden tercih ettiklerini görmelerini sağlar. Bu yaklaşım da yine yeni ziyaretçilerin, popüler olan ürünleri kaçırma korkusunu tetiklemek için önemlidir.