Whatsapp İşletme Hesabı Nedir? Faydaları Nelerdir?

2009 yılında kullanıma açılan WhatsApp, günümüzde dünyanın en çok tercih edilen mesajlaşma uygulamasıdır. Statista tarafından sağlanan istatistiklere göre 2023 yılı itibariyle tüm dünyada 2.8 milyardan fazla kişi Whatsapp’ı kullanıyor. WhatsApp’tan her gün gönderilen mesaj sayısı ortalama 100 milyar. (Statista, 2023)

Bu uygulama gündelik hayatımızda öyle büyük bir yer kaplıyor ki artık çoğu zaman çevremizle iletişim kurarken telefon görüşmeleri yerine WhatsApp’tan mesaj atmayı tercih ediyoruz. Uygulama sonradan eklenen özellikleri sayesinde artık sesli ve görüntülü aramalara da sizin veriyor. Hâl böyleyken bu uygulamayı, iş hayatının bir parçası olarak kullanmak da son derece iyi bir fikir gibi görünüyor. WhatsApp’ın işletmelerin müşterileriyle yine bu uygulama üzerinden iletişim kurmasını sağlayan yeni versiyonu, bu süreci hem kolaylaştırıyor hem de profesyonel bir zemine oturtuyor. Aynı zamanda WhatsApp işletme hesabı olarak bilinen bu versiyonu kullanarak müşterinizle doğrudan etkileşime geçmiş olursunuz. Peki WhatsApp işletme hesabı nedir?

WhatsApp İşletme Hesabı Nedir?

Tam anlamıyla bir iletişim çağında yaşıyoruz. Bu şartlar altında işletmeler için verimli iletişim kurmanın oldukça önemli olduğunu görüyoruz. Ayrıca verimli iletişim ticari faaliyetlerin en kritik tamamlayıcılarından biri olduğunu söylemek de mümkün. Zira artık müşteriler, dijital kanallar üzerinden işletmelerle rahatlıkla temasa geçmektedir.

Böylelikle sordukları sorulara mümkün olan en net cevabı en kısa sürede almayı bekliyorlar. Dolayısıyla internetten satış yapmak hedefiyle kurulan işletmeler için tüm iletişim kanallarının aktif kullanılması oldukça önemlidir. Aynı zamanda WhatsApp işletme hesabı da bu doğrultuda kullanılan pratik uygulamalardandır.

WhatsApp işletme hesabı, WhatsApp Business isimli uygulama üzerinden oluşturulan kullanıcı kayıtlarına verilen isimdir. Bu uygulama genel olarak küçük ölçekli işletmelerin müşteri ile mesajlaşmasını sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. WhatsApp Business, 2018 yılının Ocak ayında kullanılmaya başlanmıştır. Mesajlaşma fonksiyonlarının yanında işletmelere özel olarak geliştirilmiş özellikler de sunmaktadır.

Örneğin her kullanıcı kaydı, otomatik olarak WhatsApp işletme hesabı olarak kabul edilir. Yani hâlihazırda çalışan ya da yöneticilerinden birinin kişisel numarası üzerinden kullanılan standart hesabı, bu işletme tarafından kullanılacak hâle getirmek mümkün değildir. WhatsApp işletme hesabına geçiş, işletmeler için özel geliştirilen uygulamanın indirilmesiyle yapılır.

Bu uygulama, işletmeler için iki farklı hesap türü barındırır. Bunlardan ilki standart İşletme Hesabı olarak tanımlanır. WhatsApp Business’ı indirip kayıt oluşturduğunuz anda hesabınız bu türde olacaktır. Diğer tür ise Resmi İşletme Hesabı’dır. WhatsApp bu ünvanı, resmi bir işletmeye ait olduğunu belirlediği hesaplara verir.

Resmi İşletme Hesapları, isimlerinin yanında bulunan yeşil tik işareti ile belirtilir. Bu hesaplarda şirket adının kişisel kullanıcılar tarafından görülebilmesi için telefon numarasının rehbere kaydedilmesi zorunlu değildir.

Whatsapp İşletme Hesabı Doğrulama

WhatsApp işletme hesabı doğrulama için iki işlemin gerçekleştirilmesi gerekir. Bunlar işletmenin WhatsApp Business API ile entegre edilmesi ve hesabın Facebook İşletme Yöneticisi’ne tanımlanmasıdır. Fakat bu işlemlerin yapılması, işletme hesabınızın kesin olarak yeşil tik alacağı anlamına gelmez. Zira bu uygulama, henüz pilot çalışma evresindedir. Ve WhatsApp daha çok tanınmış markaların hesaplarını onaylamaktadır. Ayrıca işletme hesabı onaylanması için sektör bazlı bazı kısıtlamalar da var. WhatsApp, aşağıdaki alanlarda faaliyet gösteren işletmelerin hesaplarını hiçbir şekilde onaylamamaktadır.

  • İlaç, medikal ve sağlık ürünleri
  • Tütün ürünleri
  • Alkol markaları
  • Kumar işletmeleri
  • Yetişkinlere yönelik ürün ve hizmetler
  • Arkadaşlık hizmetleri
  • Canlı hayvan
  • Ateşli silah ve mühimmat
  • Kripto para

WhatsApp İşletme Hesabının Özellikleri Nelerdir?

Aynı zamanda WhatsApp işletme hesabı özellikleri ile e-ticaret yapan firmalara iletişim süreçlerini yönetmek açısından birçok kolaylık sağlar. Bunun yanında kurumsal bir kimlik yaratılmasına ve müşteriler ile daha verimli bir ilişki kurulmasına yardımcı olur. Standart hesaplar ile WhatsApp işletme hesabı farkı da genel olarak bu versiyonun sahip olduğu özelliklerden ileri gelir. Bu özellikler şu şekildedir:

  • Alan kodu ya da 0850 ile başlayan sabit telefonlarla uyumludur.
  • Web özelliği sayesinde bilgisayarlardan da rahatça kullanılır.
  • Spam ve engelleme özellikleri istenmeyen mesajlar almanızın önüne geçer.
  • Resmi hesap özelliği ile marka imajınızı güçlendirir.
  • İşletmenizin iletişim bilgileri, WhatsApp işletme hesabına eklenir.
  • Bulunduğunuz her ortamda müşterilerinizin sorularını en kısa sürede yanıtlamanıza imkân tanır.
  • Detaylı mesajlaşma istatistikleri sunar.

WhatsApp İşletme Hesabı Kullanıcılar İçin Ücretli midir?

WhatsApp işletme hesabının ücretli olup olmadığı en çok merak edilen konuların başında gelir. Ayrıca WhatsApp işletme hesabı açmak için herhangi bir tutar ödemenize gerek yoktur. WhatsApp Business uygulamasını iOS ya da Android işletim sistemi ile çalışan akıllı telefonunuza ücretsiz olarak indirmeniz mümkün. Yani kısaca herhangi bir whatsapp işletme hesabı ücreti yoktur.

Kimler WhatsApp İşletme Hesabı Kullanır?

İsteyen her kuruluş, yukarıda belirtilen uygulamayı indirerek WhatsApp işletme hesabı kullanır. Fakat bu uygulamanın daha ziyade küçük ölçekli işletmeler için geliştirilmiş olduğunu belirtmek gerek. Orta ve daha büyük işlem hacmine sahip işletmeler için WhatsApp Business uygulamasının özellikleri görece yetersiz kalır. Bu ölçekteki işletmelerin WhatsApp Business API kullanması daha yerinde bir tercih olacaktır.

Siz de faaliyetlerine yeni başlamış, küçük bir şirkete sahipseniz müşterilerinizle en verimli ve pratik şekilde iletişim kurmak için WhatsApp işletme hesabı açma yoluna gitmelisiniz.

WhatsApp İşletme Hesabı Güvenilir mi?

E-ticaret ile ilgili hemen hemen tüm konularda güvenlik ön planda tutulur. Dolayısıyla bu durum, WhatsApp işletme hesabı güvenilirlik düzeyinin de merak edilmesi sonucunu doğurur. Bu uygulama, doğrudan Whatsapp tarafından geliştirilmiştir. Yani herhangi başka bir şirketin Whatsapp adını kullanarak ürettiği bir yazılım değildir. Buradan hareketle söz konusu uygulamanın oldukça güvenilir olduğu söylenmektedir. WhatsApp işletme hesabı, güvenilirliğini sahip olduğu özellikler ile sağlar. Uygulamanın güvenilirliği şu özellikler üzerinden şekillenir:

  • Yeşil tık özelliği sayesinde hesabın gerçek bir işletmeye ait olduğu kanıtlanır. WhatsApp resmi işletme hesabı özelliğini henüz kazanmamış girişimlerin de kişisel bir hesap yerine işletme uygulaması üzerinden müşterileri ile iletişime geçmesi, güvenlik hissiyatını artırır.
  • Burada yapılan tüm yazışma ve aramalar uçtan uca şifrelenir. Bu durum WhatsApp işletme hesabı için de geçerlidir. Üçüncü kişilerin, paylaşılan bilgilere erişmesi mümkün değildir.
  • WhatsApp konuşmaları ve paylaşılan veri ya da dökümanlar, hiçbir şekilde uygulamanın sunucularına kaydedilmez. Sadece konuşmanın taraflarının cihazlarında depolanır. Böylece kötü niyetli kişiler, uygulamanın sunucularına yasadışı yollardan erişim sağlasa dahi sizin konuşmalarınıza ulaşamaz.
  • WhatsApp Business API; işletmelere kullanabilecekleri birçok farklı özellik sağlar. Daha yüksek güvenlik de bu özelliklerden biridir.

WhatsApp İşletme Hesabının Faydaları Nelerdir?

Küçük ölçekli şirketlere pek çok fayda sağlar. Bu faydalar arasında doğrudan satış rakamlarını yukarı çekmeyi sağlayanlar olduğu gibi sayısal olarak ölçülemese de marka değerine olumlu katkı yapanlar da vardır. Söz konusu avantajları şu şekilde toparlamak mümkün:

  • WhatsApp işletme hesabı kullanmanın ücretsiz olması sayesinde bu türden bir uygulama için kaynak ayırmanıza gerek kalmaz. Böylece ekonomik anlamda eliniz rahatlar.
  • Sunduğu otomatik mesaj ve etiketleme gibi özellikler, iletişim süreçlerine harcanan zamanı oldukça azaltır. İşletmenizin zaman yönetimi konusunda daha iyi konuma yükselmesine yardımcı olur.
  • WhatsApp’ın en çok tercih edilen mesajlaşma uygulaması olduğunu söylemiştir. Dolayısıyla müşterilerinizin önceliği de sizinle bu uygulama üzerinden iletişime geçmek olacaktır. Bu sayede kolay erişilebilen bir işletme olmanız, müşteri ilişkilerinizi zaman içinde daha güçlü kılar.
  • Müşterilerinizle e-posta üzerinden haberleşmeniz günümüz şartlarında oldukça hantal kalacaktır. Bu nedenle iletişim için WhatsApp’ı seçerek hem daha sıcak hem de efektif bir müşteri hizmetleri süreci oluşturmanız mümkün. Ayrıca uygulamanın ses ve görüntülü aramalara da olanak tanıması, sorunların en iyi etkili şekilde çözülmesine yardımcı olur.
  • Özelleştirdiğiniz işletme profiliniz ile marka kimliğinizi destekleme imkânı bulursunuz. Bu alanda sloganlarınız, iş tanımınız, iletişim bilgileriniz ve web sitesi adresiniz gibi detaylara da yer vermeniz mümkün.
  • Katalog özelliği sayesinde müşterilerinizin en kolay şekilde ürün ve hizmetlerinize göz atmasına imkân sağlar. Bu özellik satış miktarlarına olumlu etki yapmasının yanında müşterilerin ürünler hakkında geri bildirimde bulunmalarını da kolaylaştırır. Tek mesajla alabileceği geri bildirimlerden hareketle iş süreçlerinizi geliştirerek, müşteri memnuniyetinizi arttırmanız mümkündür.
  • WhatsApp tüm dünyada kullanılan bir iletişim aracıdır. E-ticaret faaliyetlerinizi global anlamda geliştirmeyi düşünüyorsanız WhatsApp işletme hesabı, her ülkedeki müşterilerinizle iletişim kurmanıza aracılık eder.

WhatsApp İşletme Hesabı Nasıl Kullanılır?

Kurumsal WhatsApp hesabı, genel itibarı ile bu uygulamanın bireylere özel, standart versiyonuna benzer şekilde kullanılır. Yani yazışma yöntemiyle ve sesli ya da görüntülü aramalarla müşterilerinizle iletişim kurmanıza, onların merak ettiklerine açıklık getirmenize yardımcı olur.

Fakat Kurumsal WhatsApp hesabının kullanımı, uygulamanın sahip olduğu araçlar nedeniyle bir miktar farklılaşır. Bu uygulamanın işletmelere sağladığı avantajların temelinde de esasen bu araçlar yatar.

WhatsApp İşletme Araçları Nelerdir?

Genel olarak katalog, kısayol ve mesajlaşma özellikleri olarak üç başlığa ayrılır. İşletmeler için pek çok avantaj sağlayan bu araçların kullanımı Android cihazlarda ve iPhone’larda farklılık gösterir. Araçlara ulaşmak için uygulamanın ana ekranındayken Android işletim sistemli cihazlarda “Diğer Seçenekler”e, iPhone’lar da ise önce “Ayarlar” sonra “İşletme Araçları”na tıklamanız gerekir.

Katalog

WhatsApp işletme hesabının sahip olduğu en kullanışlı araçların başında gelir. Bu araç sayesinde müşterileriniz ürün ve hizmetlerinizi WhatsApp profilinizden incelemeniz mümkündür. Üstelik katalog oluşturmak, oldukça basit ve pratik bir süreçtir. İlgili menüye “Ayarlar” kısmından ulaştıktan sonra, ürün ya da hizmetinizin görsellerini, isimlerini fiyatlarını ve açıklamalarını girerek kataloğunuzu hazırlamanız mümkündür.

Her ürün için sağlanan link ekleme özelliği ile müşterilerinizi WhatsApp’tan doğrudan satış sayfasına yönlendirmeniz de mümkün. Ayrıca ekleyebileceğiniz SKU kodları, ürünlere dair stok miktarlarınızı kontrol etmenizi kolaylaştırır. Kataloğa eklenmiş durumdaki ürünler, WhatsApp kurumsal hesap aracılıyla müşterilerinizle yaptığımız konuşmalarda pratik bir şekilde paylaşılır.

Kısayol

Müşterilerin sizinle konuşma başlatmasını son derece kolay hâle getiren bir araçtır. Bu aracı kullanmak oluşturmak için önce kısayol oluşturmanız gerekir. “Ayarlar” menüsünden ilgili bölüme girdiğinizde, dijital mecralarda “link” anlamında kullanılan simgeye tıklayarak kısayol bağlantınızı kopyalayabilirsiniz. Kopyaladığınız bu linki internet sitenizde ya da sosyal medya hesaplarınıza yerleştirerek müşterilerinizin sizinle hızlıca konuşma başlatmanız mümkündür.

Kısayol bağlantısı, mobil cihazlarda tıklandığında sohbet hemen başlatılır. Fakat bu işlem web tarayıcılar üzerinden biraz farklı çalışır. Bir web tarayıcıdan erişen kullanıcı öncelikle işletme bilgilerinizin yer aldığı bir sayfa ile karşılaşır. Mesajlaşmanın başlaması için bu sayfadaki “Sohbete Başla” ibaresine tıklanması gerekir. Eğer hazırlamış olduğunuz bir metin varsa o da bu sayfada görüntülenir. Bu mesajı ayarlamak için “Kısayol” menüsündeki “kalem” butonunu kullanmanız yeterlidir. Söz konusu metni istediğiniz gibi değiştirmeniz mümkündür.

Mesajlaşma Araçları

Özünde bir mesajlaşma uygulaması olan WhatsApp’ın bu versiyonu, işletmelere müşterileri ile daha efektif bir iletişim kurabilmeleri için birçok özellik sunar. Bunların başında da otomatik mesajlar gelir. Bir işletme hesabı WhatsApp üzerinden, belli durumlar için özel olarak hazırlanmış mesajları ekstra bir işleme gerek duymadan gönderilir.

Uygulamanın “İşletme Araçları” başlığı altında üç tür otomatik mesaj görülmektedir. Karşılama mesajları, müşterileriniz size ilk kez mesaj attıklarında onlara gönderilen iletileri ifade eder. Bu mesajların herkese ya da sadece seçtiğiniz bir gruba gönderilmesi yönünde ayarlamalar yapılır. Marka kimliğinizi yansıtacak şekilde hazırladığınız karşılama mesajları ile daha ilk andan itibaren müşterilerinizle sıcak bir iletişim kurmanız mümkündür.

Dışarıda mesajları ise sizin o esnada mesajlara dönüş yapamayacağınızı ifade etmek adına oldukça kullanışlıdır. Mesajları, her zaman, belirli bir zaman için ya da mesai saatleri dışında gönderilmek üzere düzenlenir. Dışarıda mesajlarını mesai saatleri içinde kullanabilmek için öncelikle işletme profilinize çalışma saatlerinizi girmeniz gerekir.

Hızlı mesajlar, özellikle müşterilerin sık sık sorduğu sorulara en kısa sürede cevap vermek için kullanılır. İşletme hesabınıza önceden tanımlayacağınız bu mesajlara, konuşma penceresinde iken “/” tuşuna basıp ardından belirlediğiniz kısayolu girerek rahatlıkla ulaşmanız mümkündür. Her bir mesaja üç adet ekleyebileceğiniz anahtar kelimeler de mesajlaşma esnasında aradığınız yanıtı bulmanızı kolaylaştırır. Otomatik mesajlar dışında, sohbetleri “Yeni Müşteri” ya da “Yanıt bekleyenler” gibi etiketler yardımıyla kategorilere ayırarak mesajlaşma süreçlerini daha da rahat geçirir.

WhatsApp İşletme Hesabının Kurulumu Nasıl Yapılır?

İşletme hesabı kurulumu, oldukça basit bir işlemdir. Uygulamanın kişisel iletişim için kullanılan versiyonunu kullanan hemen herkes, bu işlemi zorlanmadan tamamlar. Aşağıdaki adımları takip ederek en kısa sürede WhatsApp işletme hesabı üzerinden müşterilerinizle iletişime geçin.

WhatsApp Business Uygulamasını İndirin ve Başlatın

İlk olarak yapmanız gereken WhatsApp Business uygulamasını kullandığınız cihaza indirmektir. Bunun için internette “WhatsApp işletme hesabı indir” gibi bir aramak yapmak yerine kullandığınız cihaza göre Google Play ya da App Store’a girerek ilgili uygulamayı yükleyin. Sonrasında klasik WhatsApp logosunda çok benzeyen, içinde B harfi bulunan simgesine basarak uygulamayı başlatın.

Hizmet Koşulları’nı İnceleyin

Uygulamayı başlattığınızda ilk olarak bir karşılama ekranı görüntülenir. Bu ekrandan Hizmet Koşulları’na ulaşın ve detaylarını inceleyin. Ardından “Kabul Et ve Devam Et” butonu ile sonraki aşamaya geçin.

Kaydolun

Uygulamaya kaydolurken cep telefonu ya da sabit hat numarası kullanın. Kayıt aşamasında girdiğiniz telefonun doğruluğu, telefonunuza SMS ile gönderilen bir kod ile kontrol edilir. Şayet sabit hat numarasıyla kayıt olduysanız, kodun sesli olacak ileteceği bir arama alırsınız.

Kişilere ve Fotoğraflara Erişim İzni Verin

Uygulamanın rehberinizdeki kişilere ulaşmasına izin vererek onlarla WhatsApp Business üzerinden de iletişim kurulmaktadır. Fotoğraflara erişim iznini açtığınızda ise katalog oluştururken galerinizdeki fotoğrafları kullanmanız mümkün hâle gelir. Benzer şekilde bu sayede müşterinize bilgi vermek adına farklı görseller de paylaşmanız mümkündür.

Hesap Oluşturun

Gerekli izinleri vermenizin ardından sıra, işletme hesabınızı oluşturmanıza gelir. Bu aşamada gireceğiniz bilgiler, şirketinize ait hesabın temelini oluşturur. Zira işletme adı ve kategorisi ile profil resmi bu aşamada girilir.

İşletme Profilinizi Oluşturun

Hesabınızı oluşturduktan sonra “Keşfet” menüsünde yer alan “İşletme Profili” kısmına girerek farklı bilgiler de eklenmektedir. Bu alana girebileceğiniz mesai saatleri ya da adres gibi bilgiler, müşterileriniz işletmenizi daha yakından tanımasını sağlarken hesabınızı da daha kurumsal bir görünüme kavuşturur.

Sohbet Başlatın

Yukarıdaki adımları tamamlamanızla şirketinize ait WhatsApp işletme hesabınız kullanıma hazır hâle gelir. Artık istediğiniz gibi mesaj atarak ya da müşterilerinizden mesaj almanız mümkündür. Mesaj yazma ya da alma işlemleri standart WhatsApp’taki ile birebir aynı şekilde gerçekleştirilir.

E-ticaret Sitesine WhatsApp Nasıl Kurulur?

Sanal mağaza açmak ya da e-ticaret sitesi kurmak gibi konulardaki en büyük yardımcınız olan IdeaSoft, bu kanalları daha kullanışlı hale getirmek için de birçok kullanabileceğiniz araç sunar. E-ticaret sitenize WhatsApp hesabı kurmak da bu araçlardan biridir.

Bunun için özel olarak geliştirilmiş uygulamayı uygulama mağazamızdan indirerek, sitenizi ziyaret eden müşterilerinizin sorularını WhatsApp üzerinden alıp anlık olarak cevaplamanız mümkündür. İnternet üzerinden satış yaptığınız siteyi WhatsApp hesabınızla entegre etmek, müşterilerinizle daha yakın bir ilişki kurmanızın ve daha güçlü bir kullanıcı deneyimi vadetmenizin önünü açar.

Özet: WhatsApp Kullanım İstatistikleri

2023 yılında bilmeniz gereken WhatsApp istatistiklerinin bir özeti aşağıdaki gibidir;

  • Dünya çapında 2.78 milyar benzersiz WhatsApp kullanıcısı bulunmaktadır.
  • 2 milyar WhatsApp kullanıcısı uygulamayı aylık olarak kullanmaktadır.
  • WhatsApp, Ağustos 2022’de 13 milyon kez indirilmiştir.
  • WhatsApp, 180’den fazla ülkede ve 60 farklı dilde kullanılabilmektedir.
  • 487.5 milyon kullanıcı ile Hindistan, WhatsApp’ın en büyük pazarıdır.
  • WhatsApp üzerinden her gün 100 milyar mesaj gönderilmektedir.
  • ABD’deki WhatsApp kullanıcılarının %53’ü uygulamayı günde en az bir kez kullanmaktadır.
  • ABD’de 18 ila 34 yaş arası yetişkinlerin neredeyse üçte biri WhatsApp kullanmaktadır.
  • Her ay 200 milyondan fazla işletme, WhatsApp İşletme uygulamasını kullanmaktadır.
  • Yarım milyar WhatsApp hesabı, her gün WhatsApp Durum özelliğini kullanmaktadır.