XML E-Ticaret Bayilik Nedir, Nasıl Alınır?

Tüketiciler, artık ihtiyaçlarının çok büyük kısmını internet üzerinden yaptıkları alışverişlerle gideriyorlar. Giyimden kitaba, gıdadan elektronik eşyalara birçok ürün, artık rahatlıkla internet üzerinden satın alınabiliyor. Dijitalleşmenin hayatımıza girmesi ile fitili ateşlenen bu süreç, artık online alışverişin birçok kişi için gündelik hayatın bir parçası olmasına kadar varmış durumda. Bu şartlar, şaşırtıcı olmayacak şekilde e-ticaret pazarının her geçen gün daha da büyümesine neden oluyor. Farklı seviyedeki bütçelere sahip girişimciler, birbirinden farklı iş modellerini kullanarak bu sektöre adım atıyor. XML bayilik de bu iş modellerinden biri ve özellikle ciddi bir yatırım gerektirmemesi ile kısıtlı sermayeye sahip kişiler tarafından kolaylıkla yapılabilir.

XML Bayilik Nedir? Nasıl Alınır?

XML bayilik, özünde bir stoksuz e-ticaret modelidir. Stoksuz e-ticaret, bir aracılık işlemine benzetilebilir. Alınan sipariş doğrultusunda ürünün tedarikçiden doğrudan son kullanıcıya iletilmesine dayanır. Bu işle uğraşan kişi ya da firma, hiçbir şekilde ürün stoklaması yapmaz ve satılan ürünün müşteriye iletilmesi sürecine dâhil olmaz. Bu işlemler, tedarikçinin sorumluluğundadır. Stoksuz olarak internetten satış yapan işletme, ürünlerin sadece satışını gerçekleştiren ve gönderimin yapılması için siparişi tedarikçiye ileten birim konumundadır. Şimdi bu bilgiler ışığında “XML bayilik nedir” sorusunun cevabını arayalım.

Bu noktada öncelikle XML kavramına bakmak faydalı olabilir. XML, bir işaretleme dilidir ve en önemli özelliklerinin başında internet üzerinden veri transferini kolaylaştırması gelir. Bu dil sayesinde herhangi bir platformda ya da veri tabanında bulunan bilgiler, başka bir sisteme pratik bir şekilde aktarılabilir. XML bayiliği de bu prensip ile çalışır. Bu iş modelinde tedarikçi konumundaki işletme, kendi sistemine hâlihazırda yüklü olan ürün ve onlara dair bilgileri e-ticaret yapmak istemeyenlere belirli bir ücret karşılığında, XML formatında sağlar. Sonrasında bu verileri alan firma, kendi sitesi ya da sanal pazaryeri uygulamaları aracılığıyla söz konusu ürünleri satışa çıkarır.

XML bayilik almak için tedarikçi firmalarla iletişime geçip bayilik formunu doldurmanız yeterlidir.

XML bayilik yapan işletmeler, bu şekilde tedarik ettikleri ürünleri satarak komisyon elde eder. Aslında tüm stoksuz e-ticaret türlerinin bir tür aracılık işine benzemesinin temel nedeni budur. XML tedarikçileri tarafından sağlanan ürünlerin, tüketicilere satışını gerçekleştirir ve bu işlem için bir komisyon alır. Ticari kazançlarını bu şekilde sağlar. Komisyon oranı tedarikçiden tedarikçiye göre ve iki taraf arasında yapılan anlaşma doğrultusunda değişebilir.

Siz de e-ticaret sektörüne girmeyi düşünüyor fakat yeterli sermayeniz olmamasından çekiniyorsanız ilk olarak bu yöntemi deneyebilirsiniz. Bu şekilde hem bu alanda tecrübe edinebilir hem de elde ettiğiniz gelirleri daha ileriki seviyelere geçmek adına sermaye olarak kullanabilirsiniz.

XML bayilik almak için ilk olarak ne tür ürünler satmak istediğinize karar vermeniz gerekir. Doğrudan belirli bir ürün grubuna odaklanabileceğiniz gibi potansiyel müşterilerinize daha geniş bir ürün yelpazesi de sunabilirsiniz. Bu konuda karar vermenizin ardından sıra, satacağınız ürünleri tedarik edeceğiniz işletmeleri seçmeye gelir. XML tedarikçilik yapan firmalar, ürünlerini aşina olduğumuz perakende satış sitelerine çok benzer bir formatta kendi sistemlerinde sergiler. Ürünleri bu şekilde inceleyip kararınızı buna göre verebilirsiniz.

Tedarikçilerin büyük bir kısmı sitelerinde bir bayilik formu bulundurur. Bu formu doldurarak, tedarikçilerle temasa geçebilir, XML bayilik alma sürecini başlatabilirsiniz. Sistemlerinde bu tür bir form bulundurmayan işletmelerle telefon ya da e-posta aracılığıyla iletişime geçmeniz de mümkündür.

Tedarikçiler, genellikle iki şekilde bayilik verir. Bunlardan ilki doğrudan XML satış hizmeti vermektir. Bu yöntemde bayiler, belirlenmiş ücret karşılığında XML bilgilerini tedarikçilerden satın alır. Sonrasında gerçekleştirdiği satış başına, tedarikçiye anlaşma dâhilinde netleştirilmiş oran karşılığında ödeme yapar.

Diğer yöntem ise bakiye sistemidir. Bu yöntemde bayi, yaptığı ön ödeme tutarı karşılığında ürün satın alacağını tedarikçiye bir bakıma garanti eder. Yapılan satışlar bu bakiyeden düşülür. Pek çok XML tedarikçisi, bu şekilde çalışırken ürün bilgilerini içeren verileri bayilere ücretsiz olarak sağlar. Ön ödeme yapılması ve fazla bir miktar ürünün satın alınacağının böylece belirtilmesi sebebiyle bu yöntem toptan XML bayilik olarak da nitelenebilir.

Tedarikçinin Sunduğu Ürün Yelpazesini İnceleyin

XML tedarikçisi günümüzde oldukça fazladır. Bu nedenle bir tanesi ile çalışırken, nelere dikkat etmeniz gerektiği bilinmelidir. Hangi kategoride ürün sundukları, kalitesi ve çağdaş olup olmadıkları bunlardan bazılarıdır.

XML entegrasyonu, tedarikçiden alınan ürün verilerinin e-ticaret sitesine aktarılmasıdır ve iş yükünü azaltır.

Hangi Kategorilerde Ürünler Sunuyorlar?

Her tedarikçinin sunduğu ürünler aynı değildir. Bu nedenle ilk olarak bir tedarikçinin genel anlamda hangi ürünleri sunduklarına ve bunun kalitesine göz atılmalıdır. Eğer bunlar sizin için uygunsa minimum ve maksimum ne kadar alınabildiğine bakılmalıdır. Böylece size ne kadar uygun olduğuna karar verilebilir.

Ürünlerin Kalitesi Nedir?

Her tedarikçinin sunduğu ürünler aynı kalitede değildir. Bu nedenle bir XML tedarikçisi seçerken ürünlerinin neler olduğuna ve bunların ne kadar kaliteli olduğuna göz atmalıdır. Kaliteli ürünler, müşterilerinizin mutlu olup sizi tercih etmesini sağlar.

Tedarikçi Sık Sık Ürünlerini Yeniliyor Mu?

E ticaret dünyası oldukça hızlı şekilde gelişir. Bu nedenle XML tedarikçilerinin sadece kaliteli değil, aynı zamanda çağdaş hizmetler vermesi gerekir. Bu nedenle tedarikçinizin ürünlerinin ne kadar güncel olduğuna dikkat edilmelidir.

Tedarikçinin Fiyat Politikasını Değerlendirin

Her tedarikçinin fiyat politikası farklıdır. Bu nedenle karar verirken buna dikkat edilmesi gerekir. Ancak fiyatlarının rekabetçi olup olmadığına, ürün kalitesine ve ürünleri ne indirim olup olmadığına bakmanız şarttır.

XML bayilikte müşteri desteği, sorunların çözümü ve iade işlemleri için önemlidir.

Fiyatları Rekabetçi Mi?

Rekabetçi fiyatlar bir tedarikçinin nasıl ürün sunduğu hakkında fikir sahibi olmanızı sağlar. Zira bir malın genel anlamda piyasada maksimum ve minimum bir fiyatı vardır. Bunun çok üzerindeki ya da altındaki ürünler dikkatli şekilde incelenmelidir. Özellikle daha düşükse kalitesi göz önünde bulundurulmalıdır.

Toptan Fiyatlar Sunuyorlar Mı?

E-ticarette sıklıkla insanlar toptan ürün alır. Bu durumda fiyatların da doğal olarak bu şekilde olması beklenir. Böylece daha uygun fiyata toplu satın alımlar gerçekleştirilebilmektedir. Bu nedenle XML tedarikçisi seçerken buna da özen göstermeniz tavsiye edilir.

Sipariş Miktarına Göre Fiyat İndirimi Var Mı?

E-ticaret siteleri genellikle toplu miktarda çok sayıda ürün alımı yapar. Bu nedenle özellikle çok sayıda ürün alacaksanız bir indirimin olup olmadığına da göz atmanız tavsiye edilir. Söz konusu indirim her tedarikçide farklılaşır.

Tedarikçinin Müşteri Desteğine Bakın

Müşteri desteği online sistemlerde oldukça önemlidir, çünkü müşteriler her zaman bir soru sormak isteyebilir yahut bir problem yaşayabilir. Bu nedenle XML tedarikçisi seçerken müşteri desteğinin nasıl olduğuna, iletişimin etkili şekilde kurulup kurulamadığına da bakmanız önerilir.

Müşteri Hizmetleri Hızlı Ve Etkili Mi?

Her ne kadar müşteri hizmetleri bugün pek çok online alışveriş sisteminde olsa da ne kadar etkili ve hızlı oldukları bir soru işareti oluşturur. Bu nedenle tedarikçi seçerken, bunun nasıl hızlı ve iyi kurulduğuna bakmanız önerilir. Bu sayede sorunsuz iletişimler kurulabilir.

Ürünlerde Yaşanan Sorunlara Çözüm Sunuyorlar Mı?

Her ne kadar satıcılar istemese de ürünlerde sorunlar her zaman yaşanır. Bu gibi durumlarda nasıl çözümlerin sunulduğu oldukça önemlidir. Dolayısıyla bir tedarikçiye karar verirken, sorun yaşandığında ne gibi çözümlerin teklif edildiğini önceden öğrenmeniz tavsiye edilir.

İade Ve Değişim İşlemleri Nasıl Gerçekleşiyor?

Müşteriler farklı sebeplerden dolayı iade ve değişim yapmak isteyebilir. Bu nedenle XML tedarikçisi seçerken iade ve değişim talep edildiğinde bunları nasıl yaptıklarını öğrenmeniz önerilir. Böylece olası bir gereksinimde kısa sürede çözüm bulabilirsiniz.

Dropshipping Nedir?

Dropshipping, bir e-ticaret iş modelidir ve ürünlerin doğrudan tedarikçiden müşteriye gönderildiği bir tedarik zinciri yönetimi yöntemidir. Bu modelde bir ürünü stoklamadan önce müşteriden sipariş alınır ve sonra tedarikçiden bu ürünü doğrudan müşteriye göndermesi talep edilir.

Dropshipping İş Modeli Nedir?

Dropshipping iş modeli, bir e-ticaret işletmesinin ürünleri stoklamadan ve kendi envanterlerinde tutmadan, ürünleri doğrudan bir tedarikçi veya üreticiden satın alarak müşterilere göndermesini sağlar. Bu iş modelinde işletme siparişi aldıktan sonra, tedarikçiye müşterinin adres bilgileri ile birlikte ürünü göndermesi talimatını verir.

Dropshipping Nasıl Çalışır?

Dropshipping iş modeli bir mağazanın stoğunda bulunmayan ürünleri bir tedarikçi aracılığıyla müşterilere satmasını sağlar. Bu sistemde mağaza sahibi ürünleri depolamaz, işleme, paketleme ve gönderme işlemlerini gerçekleştirmez. Bunun yerine mağaza sahibi, ürünlerin fotoğraflarını ve açıklamalarını web sitesinde veya pazar yerinde yayınlar ve siparişler oluşturulduğunda tedarikçiye ürünleri göndererek müşterilere gönderimini sağlar.

Dropshipping Avantajları Nelerdir?

Dropshipping iş modeli, ürünleri önceden satın almak ve depolamak gibi maliyetlerden kurtarır. Bu nedenle, düşük sermayeyle bile işletme açmak mümkündür. Bunun yanı sıra stok tutmak da zorunlu değildir.

Dropshipping Dezavantajları Nelerdir?

Dropshipping ile ürünleri tedarikçilerden alıp müşterilere satarsanız, kar marjınızın düşük olması muhtemeldir. Bu tedarikçilerin ürünler için daha yüksek fiyat talep etmelerinden kaynaklanabilir. Bunun yanı sıra ürünlerin ne kadar kaliteli olduğu da her zaman akılda bir soru işareti oluşturur.

Dropshipping İçin Gerekenler Nelerdir?

Genel anlamda e-ticaret yapmak istiyorsanız şahıs, anonim ya da limited gibi bir şirket kurmanız gerekir. Bunun dışında Dropshipping iş modeli için en önemli gereksinimlerden biri, ürünlerinizi tedarik edebileceğiniz güvenilir bir tedarikçi bulmaktır. Doğru tedarikçi kaliteli ürünler sunmalı, hızlı bir şekilde siparişleri işlemeli ve müşteri hizmetleri konusunda yardımcı olmalıdır.

Satış Platformu Ve Mağaza Oluşturma

Dropshipping satış modelinde önemli gereksinimlerden bir tanesini de bir satış platformu veya mağaza oluşturmaktadır. Bir web sitesini sıfırdan hazırlatabilir ya da hazır e-ticaret paketlerinden bir tanesini kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra bir mağaza oluşturmayı da tercih edebilirsiniz.

Ürün Seçimi Ve Tedarikçi Bulma

Ürün seçimi ve tedarikçi bulma, Dropshipping esnasında dikkat etmeniz gereken konulardan biridir. Çalışabileceğiniz çok sayıda tedarikçi olsa da hepsini incelemek, aralarından kendiniz için en uygun olanlarını tercih etmek gerekir. Ürün seçimi de kaliteli olmalı, müşterileri memnun bırakmalıdır.

Müşteri Hizmetleri Ve Destek

Dropshipping yapacaksanız, müşterilerinize bir iletişim ve destek kanalı sunmanız şarttır. İnsanlar her zaman akıllarında bulunan soruları size sorarak cevap almak ister. Bir problem olduğunda veya iade & değişim gerektiğinde de bu durum geçerlidir.

Dropshipping’te Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

E-ticarete Dropshipping modeliyle başlamayı düşünüyorsanız dikkat etmeniz gereken pek çok konu vardır. Güvenilir bir tedarikçi, kaliteli ürünler ve kargo süreci bunlardan yalnızca bazılarıdır.

Güvenilir Tedarikçi Seçimi

Dropshipping yaparken seçilen tedarikçi güvenli olmalıdır. İstediğiniz ürünler size kısa sürede gelmeli, stoklar yenilenmelidir. İletişim de istediğiniz zaman sorunsuz bir şekilde kurulabilmelidir. Böylece müşterileriniz de mutlu edilebilir.

Doğru tedarikçiyi seçmek, e-ticaret bayiliğinin en önemli unsurlarından biridir.

Ürünlerin Kalitesinin Kontrolü

Her tedarikçinin ürünü kaliteli değildir. Kalitesiz ürünler müşterilerinizi memnun bırakmayacak, böylece müşteri kayıpları yaşanacaktır. Bu sebeple kaliteli ürünlere sahip olmak daha fazla satış yapmanız için şarttır.

Kargo Süreçlerinin Yönetimi

Müşteriler ürün aldıktan sonra kendisine en kısa sürede gelmesini ister. Bu nedenle doğru bir kargo firması ile çalışmanız da şarttır. Ayrıca firmaların size önerdiği ücretler de önemlidir. Bu bakımdan firmalar ile tek tek, özel bir şekilde iletişime geçmek önerilir.

İnternet üzerinden alışveriş yapmanın geniş bir kitle için bir alışkanlık, hatta hayatı kolaylaştıran bir işleme dönüştüğü günümüzde e-ticaret, girişimciler için daha ilgi çekici hâle geliyor. Farklı seviyelerde sermayeye sahip birçok kişi, e-ticaret alanındaki bu yükselişin bir parçası olmak istiyor. Bu durum da kaçınılmaz olarak, klasik ticaret anlayışının dışına çıkan, yeni iş modellerinin ortaya çıkışına önayak oluyor.

İlk akla gelenler, müşteriye doğrudan ürün satmak gibi fikirler olsa da e-ticaret sadece bununla sınırlandırılamayacak kadar geniş bir alan. Resme daha geniş bir açıdan baktığınızda karşınıza tercih edebileceğiniz birçok farklı ticaret formatı çıkıyor. Son yıllarda gittikçe daha çok tercih edilen e-ticaret bayiliği de bunlardan biri.

E-ticaret Bayiliği Nedir?

E-ticaret bayiliği, genel anlamda klasik bayilik sistemine benzetilebilir. Bir beyaz eşya bayisini düşünelim: Bu türden işletmeler, üretim sürecinin bir parçası değildir. Beyaz eşya grubunundaki ürünleri üreticilerinden tedarik eder ve kendi mağazalarında satar. Firmaların kendi satış mağazalarının da olduğu bir ortamda farklı noktalarda konumlanarak hem satış kanallarını genişletir hem de üretim masrafı olmadan gelir elde eder.

Bu modeli günümüzün teknolojik gelişmelerine paralel olarak yeniden düşündüğümüzde e-ticaret bayiliğinin ne olduğu daha kolay bir şekilde anlaşılabilir.

Bu sistem, mevcut durumda satılan ürün ya da hizmetlerin farklı e-ticaret kanallarından da potansiyel müşterilere sunulması mantığına dayanır. Söz konusu ürünü kendi ticari girişiminin çatısı altında satışa sunan işletme, e-ticaret bayisi olarak tanımlanır. E-ticaret bayiliğinin yukarıda örneklendirdiğimiz klasik sistemden ayrıldığı pek çok nokta vardır. Bunlardan ilki, sunulabilecek ürün çeşitliliğidir.

Klasik bayilik modelinde genellikle sadece tek bir firmanın ürünlerini satmanız gerekir. Fakat e-ticarette bu türden bir kısıtlama yoktur. Birden fazla işletmeden bayilik alarak müşterilerinize çok geniş bir ürün gamı sunmanız mümkündür. İki model, satış kanallarının yapısı nedeniyle de birbirinden ayrılır. Klasik formda satış, fizikî mağazalarda yapılır. E-ticaret bayiliğinde ise satış kanalları tamamen dijitaldir, yani ürünler alıcılar ile internet üzerinden buluşur. Buna bağlı olarak internetin yaygınlaşması ve gelişen teknolojiler, işlemlerin kolaylaşmasını sağladığı gibi bu modelin de kendi içinde alt gruplara ayrılmasına neden olmuştur.

E-ticaret bayiliği iki farklı şekilde yapılabilir. Bu yöntemler, tedarik mekanizmasına göre birbirinden ayrılır. Satılacak ürünlerin doğrudan tedarikçiden alındığı metot, bayinin pozisyonu açısından klasik yapıya daha yakın durur. Zira bu işletmeler, bayilik aldığı firmalara bir ödeme yapar ve tedarik ettiği ürünleri depolamak adına bir alan kiralamalıdır.

Stoksuz e-ticaret ya da global ismi ile dropshipping, günümüzde çok daha fazla tercih edilen bir modeldir. Ürün tedariği için ödeme yapma gerekliliğini ve stok tutma giderlerini ortadan kaldıran bu yöntem, neredeyse sıfır maliyetle e-ticaret alanına girmenize olanak sağlar. Bu nedenle stoksuz e-ticaret sisteminin, internet üzerinden satış yapmayı düşünen kişiler için, ideal bir ilk adım olduğu söylenebilir. Bu konuya dair merak ettiğiniz tüm soruların cevabını “Dropshipping Nedir? Nasıl Yapılır?” başlıklı içeriğimizde bulabilirsiniz.

E-ticaret Bayilik Sistemi Nasıl Oluşturulur?

E-ticaret bayilik sistemi, genel itibarı ile çift yönlü bir yapıdır. Bayilik veren ve bayilik alan firmaların birlikte iş yapma hususunda anlaşmaları ile bu sistem kurulur. Bayilik veren şirket B2B bir iş modeli yürütür. Yani faaliyetleri, son müşteri yerine internet üzerinden ürün satışı yapan firmalara yöneliktir. Bu sistemde bayilik alan firma ise B2C modelinde çalışır; ürünleri son müşteriye satarak gelir elde etmeyi amaçlar.

Konuya bayilik alan, görece daha yeni bir girişimcinin açısından yaklaşırsak ilk yapılması gerekenin, yasal bir şirket kurmak olduğunu söyleyebiliriz. Zira internet üzerinden satış yapmak da tıpkı klasik yapıdaki gibi vergiye tabiidir. Her satış için fatura düzenlenmesi gerekir. Fatura düzenlemek için de yasal bir şirket olmak zorunludur. Şahıs ya da sermaye şirketi tipinde olabilecek bir işletme kurduktan sonra kendi internet siteniz ya da sanal pazar yeri mecraları üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz. Ayrıca bu iki metodu birlikte kullanmanız da mümkündür.

İnternetten satış yapmak için yasal şartları sağladıktan sonra potansiyel müşterilerinize sunacağınız ürünleri ne şekilde tedarik edeceğinize karar vermeniz gerekir. Stoksuz satış yapmayı düşünüyorsanız, bu modeli destekleyen tedarikçilerle çalışmanız gerekir. XML bayilik veren tedarikçilerin sağladıkları avantajlarla bu konuda bir adım öne çıktığını söyleyebiliriz. XML bayiliğinin ne olduğunu ve bu sürecinden nasıl işlediğini yazımızın devamında detaylı bir şekilde inceleyeceğiz.

Doğru tedarikçi seçimi, e-ticaret bayiliğinin en önemli unsurlarından biridir. Bu konuda hatalı seçim yapmanız durumunda, sorunlu ürün gönderiminden teslimat aksamalarına kadar pek çok olumsuz durum ortaya çıkabilir. Süreç tamamı ile aleyhinize dönebilir. Dolayısıyla çalışacağınız tedarikçileri belirlerken ince eleyip sık dokumanız, birlikte çalışarak başarıya ulaşabileceğinize inandığınız işletmeleri seçmeniz kilit önem taşır.

Doğru tedarikçinin seçilmesi sürecin sorunsuz ve en iyi sonucu doğuracağı anlamına gelmez. Bunun için sorumluluklarının nasıl paylaşılacağını ve işlemler yürütülmesi esnasında izlenecek yolları net şekilde belirleyen sözleşmelerin yapılması gerekir. Bayilik alan ve veren firmanın mutabık olduğu şartların bir sözleşme ile resmiyete dökülmesi işlerinizin daha profesyonel şekilde devam etmesini sağlar. Ürün tedarikçileri ile çalışmak konulu içeriğimize göz atarak birlikte çalıştığınız firmalarla verimli bir iletişim kurmanın püf noktalarına ulaşabilirsiniz.

Tedarikçilerinizle anlaşıp satacağınız ürünleri klasik biçimde ya da XML teknolojisi sayesinde sanal olarak teslim aldıktan sonra, bunları satış kanallarınıza yükleyerek ticari faaliyetlerinize başlayabilirsiniz. Söz konusu listeme işleminin nasıl yapıldığı da sistemin kurulumunun önemli bir parçasıdır. XML yardımı ile listeme çok daha pratik bir şekilde gerçekleştirilebilirken bu teknolojiyi kullanmadığınız durumlardan ürünleri kullandığınız mecralara tek tek yüklemeniz gerekir. Listelenen ürünlerin onaylanması ile e-ticaret bayilik sistemi kurulmuş olur. Bu andan itibaren sistem içinde işletmeniz bir e-ticaret bayisi olarak olarak değerlendirilebilir.

E-ticaret Bayilik Sözleşmesi Genel Olarak Hangi Maddeleri İçerir?

E-ticaret bayilik sözleşmesi, bu sistemin olmazsa olmaz unsurlarının başında gelir. Sürecin nasıl işleyeceğine dair çerçeve, söz konusu sözleşmenin maddeleri ile belirlenir. E-ticaret işlemleri için yapılan bir bayilik sözleşmesi genel olarak şu bilgi ve maddeleri içerir:

  • Sözleşme, bayilik alan ve veren kurumların yasal isimleri, adresleri ve iletişim bilgileri
  • Sözleşmenin yapılma nedenini ve sürecin işleyişinin genel yapısını ortaya koyan amaç maddesi
  • Bayilik veren ve alan şirketlerin genel çalışma prensiplerini, işlemler için kullanılacak ödeme yöntemleri ile sevkiyat adres ve biçimlerini ifade eden tanımlar maddesi
  • E-ticaret bayiliği sistemi çalışma şeklini gösteren, tarafların karşılıklı sorumluluklarını detaylı bir şekilde belirten işleyişe dair maddeler
  • Taraflar arasına cari hesapların nasıl tutulacağını, ödemelerin hangi periyotlarda yapılacağını netleştiren maddeler
  • Sözleşmenin belirli bir süre için askıya alınması minvalinde bir sonuç doğuracak durumları içerek mücbir haller maddesi
  • Varsa sözleşmenin sona ereceği tarihi belirten süre maddesi

Sözleşme maddelerinde tarafların çalışma biçimlerine, talep ve beklentilerine göre farklılıklar görülebilir. Bu noktada dikkat edilmesi gereken, sözleşmenin tüm şartlara hazırlıklı olunmasını sağlayacak düzeyde detaylı hazırlanması ve herhangi bir muğlak alan bırakmamasıdır.

E-ticaret Bayiliği Veren Firmalar Hangileridir?

Sağladığı e-ticaret altyapıları ile bu alanın en önemli aktörlerinden biri hâline gelen IdeaSoft, e-bayilik veren firmalarında başında gelir. Hâlihazırda 300’den fazla bayisi olan IdeaSoft’la çalışarak her geçen tüm büyüyen e-ticaret dünyasının önemli bir parçası olabilirsiniz. Son 6 yılda e-ticaretin perakende sektöründeki payının %300 artmıştır. Bu büyüme düşündüğünde e-ticaretin en güçlü isimlerinden birinden bayilik almanın ne kadar mantıklı olacağı daha da net şekilde görülebilir. Bu şartlar altında e-ticaret bayiliği veren firmalar arasından, IdeaSoft gibi tecrübesi ve hizmet kalitesine güvenip inandığınız şirketlerden birini tercih etmeniz gerektiğini rahatlıkla söyleyebiliriz.

IdeaSoft, 12 binden fazla müşterisi ile e-ticaret sitesi açma konusunda akla gelen ilk gelen firmadır. Bayileri için düzenlediği eğitimlerle bu alanlardaki bilgilerinizi her daim güncel tutar ve ortaya çıkan yeni gelişmelere adapte olmanızı kolaylaştırır. Geniş teknik destek ekibi ile tüm sorularınızı yanıtlar, sorunlarınızın çözülmesine yardımcı olur. E-ticaret paketi satışları ve vereceğiniz danışmanlık hizmetleri ile yüksek gelirler elde etmek istiyorsanız daha detaylı bilgi için Bayilik Sistemi sayfamızı inceleyebilirsiniz.

XML Bayilik Nedir?

XML bayilik, özellikle stoksuz e-ticaret için geliştirilmiş bir modeldir. XML aslında bir yazılım dilidir. Bir dijital mecrada hâlihazırda listelenip satış sunulmuş ürünlerin, başka satış kanallarına da aktarılmasına olanak sağlar. Yani XML bayiliği veren firmalarla anlaşarak onların sistemlerinde kayıtlı olan ürünlerle birlikte bu ürünlerin görsellerini, fiyat ve stok bilgilerini doğrudan kendi sitenize aktarabilirsiniz. Bu işlem, size sağlanan XML verilerinin e-ticaret altyapınıza entegre edilmesi ile oldukça kolay bir şekilde gerçekleşir.

XML bayilik yöntemi, öncesinde önemli bir yatırım gerektirmediğinden e-ticarete yeni başlayanlar için oldukça caziptir. Sistem şu şekilde çalışır: Bayilik anlaşmasını yaptığınız firmalar tarafından iletilen verilerle kendi satış kanallarınıza ürünleri yüklersiniz. Bu mecralardan aldığınız siparişlerin bilgileri tedarikçinize iletilir ve satılan ürünün müşteriye gönderimi yine tedarikçinin sorumluluğundadır. Bu sistemde sizin bayi olarak yaptığınız işlem, bir tür komisyonculuğa da benzetilebilir.

XML Bayiliği Veren Firmalar Hangileridir?

Stoksuz e-ticaret bayiliği veren firmalar, size çok geniş bir kategori ve ürün çeşitliliği sunar. İnternet üzerinden satış yapmayı düşünüyor ama hangi alana yöneleceğinize karar veremiyorsanız bu firmalarının kataloglarını incelemeniz size yardımcı olabilir. Farklı kategorilerde ürünler sunan, başlıca XML bayiliği veren firmaları şu şekilde listeleyebiliriz:

  • Datagate: Bilgisayar ve teknoloji alanında hizmet veren bir firmadır. Bu firmadan bilgisayar parçaları ve optik okuyucular gibi daha çok teknoloji ile içli dışlı olan kişilere hitap eden ürünler tedarik edebilirsiniz. Datagate, bayilerinden kendi e-ticaret sitesi olmasını talep etmektedir.
  • Birofis: Ofis ve kırtasiye malzemeleri satmayı düşünüyorsanız Birofis, göz önünde bulundurulması gereken bir alternatiftir. Sitelerinde bulunan formu doldurarak firma yetkilileri ile temasa geçebilirsiniz.
  • Ews: Mutfak ürünleri ve ev gereçleri satan bir firmadır. Hepsiburada ve GittiGidiyor üzerinden satış yapan işletmelerin yanında kendi kargo anlaşması bulunan bayilerle çalışır.
  • Petgarden: Son derece geniş bir evcil hayvan ürünleri yelpazesi sunar. Başta mamalar olmak üzere evcil hayvan sahiplerinin ihtiyacı olan pek çok ürünü Petgarden’dan tedarik edebilirsiniz.
  • YokYok: Giyimden ayakkabıya, kozmetikten aksesuara kadar birçok kategorideki ürünü YokYok’ta bulabilirsiniz. 50 000’den fazla ürün çeşidi sunan firma, satılan ürün başına %25 komisyon uygular. Gelişmiş teknik destek hattı ile de dikkat çeker.

E-ticaret Bayiliği Almanın Avantajları Nelerdir?

E-ticaret bayiliği almak birçok avantajı beraberinde getirir. Bu yöntemi kullanarak e-ticarete atılmanız hâlinde aşağıdaki avantajlardan yararlanabilirsiniz.

IdeaSoft, XML bayilik ve e-ticaret için güçlü bir altyapı sunar ve dropshipping’i destekler.

  • Ürünleri tedarik etmeniz için yapmanız gereken harcamalar ortadan kalkar. Stoksuz çalışmanız durumunda sadece sattığınız ürün için belirlenmiş olan bedeli bayilik aldığınız firmaya ödersiniz.
  • Tedarik masraflarının yanında ürün depolamak için de bütçe ayırmanıza gerek kalmaz. Çünkü bu sistemde depo benzeri mekâna ihtiyacınız yoktur.
  • Yurtdışından ürün getirmek için yerine getirmeniz gereken prosedürlerden kurtulursunuz.
  • XML sistemi, kullandığınız e-ticaret kanallarına ürün yüklemeyi ve bu ürünlerin bilgilerini güncel tutmayı çok kolay hâle getirir.
  • Tedarik ve gönderim gibi süreçlerle uğraşmanız gerekmediğinden tüm zamanınızı daha geniş bir kitleye ulaşmak ve en yüksek müşteri memnuniyetini sağlamak için kullanabilirsiniz.

E-Ticarette Bayilik Almanın Dezavantajları Var
mıdır?

Sağladığı faydaların yanında e-ticaret bayiliği almanın getirdiği birtakım dezavantajlardan da söz edebiliriz. Bu iş modelinin başlıca olumsuz yanlarını şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Bayilik aldığınız firmanın komisyon politikalarına bağlı olarak düşük kâr marjları ile çalışmanız gerekebilir.
  • Son dönemde çokça tercih edilen bir yöntem olması nedeni ile rekabet şartları oldukça çetindir.
  • Ürün kaliteniz tamamen tedarikçiye bağlıdır. Kalitede yaşanabilecek kontrolünüz dışındaki düşüşler marka kimliğinize zarar verebilir, müşteri memnuniyeti seviyenizi düşürebilir.
  • Sattığınız ürünlerin doğrudan tedarikçi tarafından alıcıya iletileceği bir model ile çalışıyorsanız, bu süreçlerdeki olumsuzluklar da size ve markanıza yansır.
  • Şayet sattığınız ürünler alıcı değil de size gönderiliyorsa bu, iki sefer kargo süreci yaşanacağı anlamına gelir. Zarar ya da gelir kaybı yaşamamak için kargo maliyetlerine özen göstermeniz gerekir.
  • Bayilik aldığınız firma ile aranızdaki bilgi akışı sorunsuz şekilde ilerlemelidir. Aksi hâlde stokta olmayan bir ürünü satmak gibi olumsuzluklar yaşayabilirsiniz.

E-ticaret Bayiliği Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

E-ticaret bayiliği, diğer pek çok modele göre daha kolay ve risksiz görünse de hazırlıksız başlandığında zarar etmenize neden olabilecek bir yöntemdir. Bu operasyonu en iyi şekilde yürütmek için bayilik aldığınız firmayı doğru seçmeniz büyük önem taşır. E-ticaret bayiliği alırken şu konulara özen göstermelisiniz:

  • Firmanın ürün çeşitliliğine mutlaka göz atın.
  • Komisyon oranları ve buna bağlı olarak ortaya çıkacak kâr marjını göz önünde bulundurun.
  • XML’leri ücretsiz mi yoksa bir bedel karşılığında mı alacağınızı netleştirin.
  • Kargo süreçlerinin nasıl işleyeceğini belirleyin ve tedarik zincirini optimize edin. Bu konuda “Etkili Tedarik Zinciri Yönetimi İpuçları” başlıklı yazımızdan yardım alabilirsiniz.
  • İptal ve iade politikaları üzerinde fikir alışverişi yapın.

Ideasoft İle Dropshipping Nasıl Yapabiliriz?

Dropshipping yapmak istiyorsanız bir web sitesine sahip olmanız doğal bir şarttır. Bu bakımdan bir site oluşturmanın yolları da önemlidir. Eğer uygun fiyata, kısa sürede e ticaret sitenize sahip olmak istiyorsanız, IdeaSoft ile aradığınız çözümleri kısa sürede bulabilirsiniz.

Ideasoft Nedir Ve Dropshipping İçin Neden Tercih Edilir?

IdeaSoft bir altyapı sağlayıcısı olup müşterilerinin e-ticaret sitesi kurmasını ve internet üzerinden satış yapmasını mümkün hale getirir. Sunduğu hazır paketler, Dropshipping dahil e-ticarete kolay ve hızlı bir şekilde atılmasına fırsat tanır.

Ideasoft’un Özellikleri Nelerdir?

IdeaSoft müşterilerine birbirinden farklı paketler teklif etmektedir. Her biri içeriğinde özel fırsatlar sunar. Firma her zaman sektörünü takip ederek, güncel çözüm önerileri sunmaktadır. SEO uyumlu alt yapısı, mobil cihazlar ile tam uyumluluk ve diğer özellikleri ile avantajlı şekilde kullanmanıza imkan tanır.

Ideasoft’un Dropshipping İçin Sunduğu Avantajlar Nelerdir?

Ideasoft gelişmiş özellikleri sayede e ticaret dünyasına Dropshipping ile başlamak isteyenlere birçok avantaj sunmaktadır. Tüm pazaryerleri ile entegrasyon, tüm banka ve ödeme sistemleri, özel anlaşmalı kargo fiyatları ve 7/24 teknik destek ve e-ticaret eğitimleri sayesinde sorunsuz çözümler teklif etmektedir.

Ideasoft’un Dropshipping İçin Sunduğu Özellikler Nelerdir?

IdeaSoft genel anlamda eticaret sitesi kurmak isteyenlere çok sayıda özellik sunmaktadır. Anahtar telsim e-ticaret sitesi sunulduğu gibi sürekli açık sanal mağazası da vardır. Ayrıca tüm paketleri de müşterilerin gereksinimlerine göre özel bir şekilde cevap verebilmek için hazırlanmaktadır.

Ideasoft’ta Dropshipping Nasıl Yapılır?

IdeaSoft ile Dropshippping yapmak istiyorsanız, ilk olarak bir web sitesi kurmanız gerekir. IdeaSoft farklı müşterilerin gereksinimlerine yanıt verebilmek için farklı seçenekler sunar. Tümünü inceleyebilir, aralarından size en uygununu seçerek kısa süre içerisinde e-ticaret sitenize sahip olabilirsiniz.

Ideasoft Mağaza Oluşturma Süreci

IdeaSoft ile bir mağaza oluştururken ilk olarak farklı paketleri incelemek, aralarından size en uygun paketi seçmeniz gerekir. Paketlere göre içerikler değişik olduğu için gereksinimlerinize göre en uygun olanlar kolay bir şekilde bulunabilir.

Ideasoft’ta Tedarikçi Seçimi Ve Ürün Yükleme

Bir site kurduktan sonra sonraki adımı tedarikçi seçmek ve ürün yüklemek oluşturur. Tedarikçiden ürünleri temin ettikten sonra bunlar e-ticaret sitenize eklenmelidir. Açıklamaların doğru yazılması ve fotoğrafların doğru şekilde seçilmesi satışları arttırabilecek bir etmendir.

Ideasoft’ta Sipariş Yönetimi Ve Kargo Süreçleri

Ürünleri ekledikten sonar sadece siparişleri beklemek gerekir. Bir müşteri istek yaptığı zaman kısa sürede paketlenmesi ve kendisine gönderilmesi aranmaktadır. Bu bakımdan Dropshipping yaparken kargo süreçlerine dikkat etmeniz de şarttır.

Ideasoft’ta Dropshipping Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Dropshipping yaparken en iyi sonuçları almak istiyorsanız dikkat etmeniz gereken bazı noktalar vardır. Tedarikçi seçimi, ürün kalitesi ve müşteri hizmetleri mutlu müşteriler elde etmeniz için önemli birer ayrıntıdır.

Tedarikçi Seçiminde Nelere Dikkat Edilmeli?

Ürün kalitesi tüketicilerin beklentilerini karşılayacak düzeyde olmalıdır. Tedarikçinin ürün kalitesini doğrulamak için örnekler istenebilir. Ayrıca fiyatlandırması sizi rekabetçi tutmak ve kar marjlarınızı korumak için önemlidir. Tedarikçinin teslim süresi müşteri memnuniyetini etkiler. Hızlı teslimatlar müşteri memnuniyetini artırır. Tüm bunlara tedarikçi seçerken dikkat edilmelidir.

Ürünlerin Kalitesinin Kontrolü Nasıl Yapılmalı?

Eticaret yapmak isteyen herkes aldığı ürünlerin kalitesinden emin olmak ister. Bunun için numune istemek tavsiye edilir. Böylece elinizde ürünü bizzat görebilir, bunun sonucunda bir karar verebilirsiniz. Ayrıca tedarikçi hakkındaki görüşlere de göz atabilirsiniz.

Müşteri Hizmetleri Ve Destek Süreçleri Nasıl Yönetilmeli?

Müşteri hizmetleri ve destek süreci, müşterilerinizi memnun etmeniz için önemlidir. Onlara hızlı, her zaman kolay bir şekilde ulaşabilecekleri iletişim kanalları sunulmalıdır. Ayrıca istedikleri çözümler de etkili ve doğru bir şekilde sunulabilmelidir. Tüm bunlara dikkat etmek, e ticaret yaparken sonuçlarından memnun kalmanızı sağlar.

Kaliteli müşteri hizmetleri sunmak, e-ticaret başarısı için kritik öneme sahiptir.

XML Bayiliğin Avantajları

XML bayilik sistemi, kendi içinde pek çok avantaj taşır. Bu faydalara göz atmak söz konusu e-ticaret modelini tercih edip etmemek konusunda sizeyardımcı olabilir. Bu avantajları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:

  • Düşük bir bütçe ile dahi e-ticaret yapabilmenize olanak sağlar. Ciddi harcamalar yapmadan yüksek satış hacimlerine ulaşabilirsiniz.
  • Stok tutma gerekliliği olmadığından bu işlem için hem depo kiralamanıza hem de burada personel istihdam etmenize gerek kalmaz.
  • Satılan ürünlerin paketlenmesi ve kargolanması tedarikçinin sorumluluğunda olduğu için hem zamandan hem de iş gücünden tasarruf edersiniz.
  • Depo kirası, kargolama ve personel istihdam etme gibi konulara bütçe ayırmanız gerekmediğinden tanıtım ve pazarlama süreçlerine ağırlık verip satış rakamlarınızı yukarı çekebilirsiniz.
  • Birden fazla tedarikçiyle çalışabilirsiniz. Böylece süreçlerde yaşanacak olumsuzlukların satışlarınızın düşmesine neden olmasının önüne geçebilirsiniz. Ayrıca bu durum, ürün yelpazenizi geniş tutmanıza da yardımcı olur.
  • Bu yöntemle hem kendi internet sitenizden hem de yüksek kullanıcı sayısına sahip sanal pazaryeri platformlarından satış yapabilirsiniz.
  • En başta düşük bir sermaye koymanız, işlerinizin istediğiniz gibi gitmemesi durumunda süreçte yeni düzenlemelere gitmeniz, farklı kararlar almanız konusunda elinizi rahatlatır.

XML Bayiliğin Dezavantajları

Saydığımız pek çok olumlu detaya rağmen bu çalışma biçimi bazı dezavantajlara da sahiptir. XML bayilik yönteminin negatif özellikleri de şunlardır:

  • Paketleme ve kargo süreçlerinin sizin denetiminizde olmaması, tedarikçi kaynaklı sorunlara neden olabilir. Özensiz paketlenmiş ya da hatalı ürünler, müşteri memnuniyetsizliğine yol açar ve zaman içinde sanal dükkânınızın prestij kaybetmesi sorununu doğurabilir.
  • Kar marjı düşüktür. Yüksek sayıda satış yapsanız dahi hedeflediğiniz toplam gelire ulaşmanız zor olabilir.
  • Fiyatlandırma konusunda tedarikçiye bağımlı olmanız zaman zaman yapacağınız kampanyalarla satış rakamlarını artırmanızın önüne geçer.
  • Kendi gözünüzle görmediğiniz, test etmediğiniz ürünlerin satışını gerçekleştirdiğiniz için kalite bazlı sorunlar yaşanabilir.
  • E-ticaret için ideal bir başlangıç nedeni olması, çok sayıda girişimiyi bu modele çeker. Dolayısıyla yoğun bir rekabet ortamı oluşur. Özellikle aynı tedarikçilerle çalışılması gibi durumlarda bu durum daha da su yüzüne çıkar. Rakipleriniz arasında fark yaratmanız ciddi anlamda güçleşir.

XML Bayilik Başvurusu Nasıl Yapılır?

Bu çalışma sisteminde, başvurulacak yer tedarikçilerdir. Yani XML bayilik başvurusu, ürün tedarik edeceğiniz firmaya yapılmalıdır. İlgili süreç, başvurulan şirkete göre değişiklik gösterebilmekle birlikte genel hatları ile şu adımlardan oluşur:

  • Tedarikçinin web sitesinde bulunan bayilik formu doldurulur.
  • Formda belirttiğiniz e-posta adresine bayilik sözleşmesi gönderilir.
  • Sözleşme inceleyip onaylayarak firmaya iletilir.
  • Yapılan incelemenin ardından uygun görülmesi durumunda bayilik başvurusu tedarikçi tarafından kabul edilir.

XML bayiliğinde, ürünlerin stok durumu ve fiyatlandırma sürekli güncellenmelidir.

XML Bayilik Başvuru İçin Gerekli Şartlar ve Belgeler Nelerdir?

İnternet üzerinden yapılacak her satış için fatura kesilmesi zorunludur. Bu durum stoksuz e-ticaret ya da global ismiyle drop shipping için de geçerlidir. Dolayısıyla XML bayilik başvurusu için birincil şart, yasal bir şirket sahibi olmaktır. Fakat bu konuda şirket türüne yönelik bir kısıtlama bulunmaz. Şahıs şirketi ya da limited ve anonim gibi türleri bulunan sermaye şirketi türleri, bu konuda herhangi bir fark yaratmaz. Başvuru için talep edilen belgeler tedarikçilere göre farklılık gösterebilir. Bu işlem için genel olarak istenen belgeler şunlardır:

  • Bayilik sözleşmesi
  • XML için yapılan ödemenin dekontu
  • Vergi levhası
  • Şirket türüne göre imza beyannamesi ya da sirküleri
  • Kimlik fotokopisi

XML Bayilik Entegrasyonu Nedir?

XML entegrasyonu, bir e-ticaret platformunda yer alan ürün verilerinin XML vasıtasıyla başka bir e-ticaret sitesine yüklenmesi anlamına gelir. XML bayiliğinde, tedarikçinin sağladığı ürünler ve bu ürünlere ait bilgiler, bayilik alan firmanın internet sitesine bu şekilde aktarılır. Bu şekilde yapılan veri transferi anlık, günlük ya da haftalık olarak güncellenebilir. Zaman aralığı ne kadar kısa olursa satıcının müşterilere en güncel verileri sağlama şansı o oranda artar.

XML Entegrasyonunun Avantajları

  • Ürünlerin görselleri, bilgileri ya da açıklamlarını gibi verileri tek tek elle girme ihtiyacınızı ortadan kaldırır. Buna bağlı olarak iş yükünüz azalır.
  • Kurulan gerçek zamanlı etkileşimle tedarikçinin stok miktarlarında yaptığı güncellemeler doğrudan sizin sisteminize de yansır. Böylece elinizdeki ürün miktarını kontrol etmeniz kolaylaşır.
  • Aslında elinizde olmayan ürünleri satıyor olsanız da kendi fiyatlandırmanızı yapabilirsiniz.
  • Stoksuz e-ticaretin en pratik biçimlerinin başında gelir.

XML Entegrasyonunun Dezavantajları

  • Kimi durumlarda tedarikçinin sağladığı bilgiler, güncel ya da sağlıklı olmayabilir. Bu da size ekstra iş yükü getirir.
  • Fiziksel olarak görüp dokunmadığınız, XML aracılığıyla sitenize eklediğiniz ürünün kalitesinden yüzde yüz emin olmanız zordur.
  • Stok miktarları düzenli şekilde güncellenmiyorsa müşteri nezdinde elinde olmayan ürünü satan firma konumuna düşebilirsiniz

XML Bayiliğinde E-Ticaret İçin Yapılması Gerekenler Nelerdir?

XML bayiliği alarak e-ticaret yapmak istiyorsanız öncelikle resmî bir şirket kurmanız gerekir. Devamında satacağınız ürünleri müşterilerinize sunacağınız bir internet sitesi kurmalı ve XML tedarikçileri ile anlaşmalısınız. Onlardan gelen verileri sitenize entegre ettiğinizde ürünler satışa hazır olur. Fakat bu işlemlerin pratikteistediğiniz satış rakamlarına ulaşmanız için yeterli olması son derece güçtür. Daha başarılı bir e-ticaret süreci için aşağıda saydığımız konulara konulara özen göstermeniz faydanıza olacaktır.

  • Ürün kalitesi ya da sipariş gönderileri gibi konularda sorun yaşamak adına doğru tedarikçileri seçmek
  • Sitenizin SEO çalışmalarına özen göstermek
  • Sosyal medya ve Google reklamlarına yatırım yapmak
  • Kendi sitenize ek olarak sanal pazaryerlerinde de satış yapmak

XML Bayiliği Veren Firmalar Hangileridir?

XML bayilik veren firmalar, genellikle belirli bir ürün grubuna odaklanır. E-ticaret sitelerine o grup dâhilinde geniş bir ürün çeşitliliği sunar. Bu şekilde çalışanlar dışında, birden fazla ürün çeşidi sağlayan tedarikçiler de vardır. Aşağıda, ürün gruplarına göre listelenmiş şekilde birçok XML tedarikçi firmanın ismini bulabilirsiniz. Bu firmaların ürünlerini inceleyebilir, müşterilerinize ne tür ürünler sunacağınız konusundaki kafa karışıklığınızı giderebilirsiniz.

  • Ayakkabı: AyakkabıXML, Bayi Ayakkabı, Awon Ayakkabı, Ayakkabım Elimde, Hayalimdeki Ayakkabı
  • Anne ve Bebek Ürünleri: XMLBebek, Aktifbebek, Minikoli, Modakids, İlke Bebe
  • Cep Telefonu Aksesuarları: Depom Online, Delta İthalat, Go İthalat, Linktech, Seta GSM
  • Giyim: Simisso, Yokyok, David & Gorenzo, Haydi Giy, Moda Çizgi
  • Ofis Ürünler, Kırtasiye ve Kitap: Başarı Dağıtım, Garanti Ofis, Zet Zeka, Aksel, Kalemlik

XML bayilik veren firmalar, elbette ki bunlarla sınırlı değildir. Saydıklarımız dışında bilgisayar, iç giyim, kozmetik, hediyelik eşya, ev tekstili, çanta, bilgisayar oyunları, oyuncak gibi farklı alanlarda hizmet veren firmalar, aktif olarak XML bayiliği sağlamaktadır. Siz de odaklanmak istediğiniz ürün grubuna yönelik araştırma yaparak kendinize en uygun tedarikçileri bulabilirsiniz.