Pazarlama Otomasyonu Nedir?

Özelleştirilebilir dijital alanlar ve hızlanan dijital akış, e-ticaret sitelerinin pazarlama anlayışlarını güncellemelerini zorunlu kılmaktadır. E-ticarette etkin bir pazarlama stratejisi oluşturmak için kişiselleştirme ve hız bir arada olmalıdır. Kalıplaşmış reklamcılıktan uzaklaşıp elde edilen tüm segmentleri kullanarak yeni varyantlar yaratmak önemlidir. Ulaşılabilir tüm pazarlama kanallarını kullanmak, geniş kitle hedeflemeleri için kritik bir stratejidir. Bu süreci en verimli şekilde yönetmek ise pazarlama otomasyonu ile mümkündür.

Pazarlama Otomasyonu Nedir?

Pazarlama otomasyonu, müşterileri davranışsal ve demografik niteliklerine göre segmentlere ayırabilen, bu kitlelere özel kişiselleştirilmiş pazarlama mesajları oluşturabilen ve bu mesajları tüm kanallardan toplu olarak gönderebilen yazılımların tamamını ifade eder. Multichannel ve omnichannel pazarlama stratejilerinde etkin bir rol oynayan pazarlama otomasyonu, dijital araçların pazarlama sürecini otomatik bir şekilde yürütmesi ile mümkündür.

Maliyetleri Azaltın

Pazarlama otomasyonu, uzun vadede maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olur.

Pazarlama Otomasyonu Hangi Problemi Çözer?

Geleneksel pazarlama stratejilerinin zorluklarını ve sınırlarını ortadan kaldıran dijital pazarlama otomasyonu, süreçteki pek çok problemin en etkili çözümlerinden biridir. Problemlerin çözülmesiyle birlikte dönüşüm ve getiri oranındaki artış sayesinde e-ticaret sitenizden daha fazla kâr elde edebilirsiniz.

Neden Pazarlama Otomasyonu Kullanmalısınız?

Pazarlama otomasyonu, dijital pazarlama faaliyetlerinizden maksimum verimi almanızı sağlar. Tüm dinamiklerden sorunsuzca faydalanabilir ve süreçleri hızlı bir şekilde yönetebilirsiniz. Mevcut ve potansiyel müşterilerinize hitap eden uygun stratejiler yürütebileceğiniz bir yazılım bulmanız mümkündür. Dijital pazarlamada otomasyon kullanmanın nedenleri şunlardır:

  • Uzun vadede maliyetleri azaltır.
  • Satın alma potansiyeli yüksek alıcılara ulaşmayı sağlayarak satışları artırır.
  • Kampanya çeşitliliğine olanak tanır.
  • Yeni ve spesifik hedef kitleleri oluşturur.
  • Zaman tasarrufu sağlar.
  • Pazarlama sonuçlarını daha net bir şekilde raporlar.

Satışları Artırın

Satın alma potansiyeli yüksek alıcılara ulaşarak satışlarınızı artırabilirsiniz.

Pazarlama Otomasyonu Araçları Nelerdir?

Otomasyon olarak kullanılabilen pazarlama araçları sayesinde mevcut ve potansiyel müşterilerinizle olan iletişiminizi geliştirebilir, etkileşiminizi artırabilirsiniz. Bu durum, e-ticaret sitenizin performansını doğrudan etkiler ve markanıza kâr ve prestij olarak geri döner. E-mail pazarlaması, sosyal medya pazarlaması, talep ve form beslemesi, reklam kampanyaları ve analiz gibi hizmetler sunan pazarlama otomasyonu araçları vardır. En çok tercih edilen araçlar şunlardır:

  • Customer.io
  • HubSpot
  • AdRoll
  • Pardot
  • Constant Contact
  • Marketo

Zaman Tasarrufu Sağlayın

Pazarlama otomasyonu, zaman tasarrufu yaparak süreçlerinizi hızlandırır.

Pazarlama Otomasyonu Stratejileri

Pazarlama otomasyonu kullanmak, tek başına yeterli etkiyi yaratmayabilir. Daha başarılı sonuçlar elde edebilmek için birkaç farklı stratejiden oluşan bir yol izlemelisiniz. E-ticaret siteniz için dijital pazarlama çalışmalarınızı daha verimli hâle getirecek 7 önemli pazarlama otomasyonu stratejisi şunlardır:

  • E-posta dizilerinde müşteri formlarından yararlanmak
  • Otomatik ve kişiselleştirilmiş e-mail süreçleri oluşturmak
  • Dinamik içerikler kullanmak
  • Segmente edilmiş listeler hazırlamak
  • Departmanlar arasında müşteri veri paylaşımı yapmak
  • Dönüşüm hunisi dahilinde ilgili içerik desteği sunmak
  • Pazarlama otomasyonunda başarılı olan markaların stratejilerini incelemek
author avatar
nicemill