İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli

Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor. Türkiye’de yıllar içinde kozmetik sektörü büyürken, internetten kozmetik alışverişi yapan kişi sayısında da belirgin bir artış gözlemlenmekte. Bu nedenle de en büyük mağaza zincirlerinden en küçük dükkanlara kadar çoğu firma, internette online kozmetik mağazası açmaya başladı.

Geniş bir yelpaze olan bu sektörde, dikkat edilmesi gerekenlerden biri de kozmetiğin hangi alanına yönelmiş olduğunuz… Bu noktada satışını yapacağınız bir alan belirlemek, sektördeki ilerleyişinize katkı sağlayacaktır. Örneğin niş alanınız makyaj malzemeleri, dermokozmetik ürünler veya çeşitli bakım ürünleri olabilir. Bunun yanında online kozmetik mağazası açtıktan sonra tanıtım çalışmalarıyla desteklemek gerekiyor. Peki ilk adımlarınızda neye dikkat etmelisiniz?

E-ticaret alt yapısını doğru seçmelisiniz

Kozmetik sektörünün çok getirili ve bir o kadar da rekabet dolu olduğunu unutmamak gerekiyor. Bunun için öncelikle e-ticaret alt yapısı düzgün ve doğru bir yazılım olmalı. E-ticarete yeni adım atarken paket yazılımları kullanmak siteniz için pek çok avantaj sağlayacaktır. Böylelikle pek çok özelliğe sahip bir alt yapı ile çaba sarf etmeden sitenizi kurabilirsiniz. Böylelikle hem maddi açıdan hem de zamandan kazançlı olmak mümkün. Paket e-ticaret yazılımlarıyla ilgili ayrıntılı bilgi almak için tıklayınız.

Dijital reklamlarla tanıtım sürecinizi desteklemelisiniz

Örneğin internette makyaj malzemeleri satmak için bir sanal mağaza kurdunuz. Sanal ortamda rakiplerinizden öne geçip hedef kitleye ulaşabilmeniz için e-ticaret sitenizi, organik aramalarda üst sıralara taşımak için muhakkak SEO alt yapısına uygun hazırlamalısınız. Aynı zamanda adwords reklamları başta olmak üzere dijital reklam alanlarını değerlendirmeli ve reklam bütçenizi en verimli şekilde kullanmalısınız.

Örnek vermek gerekirse Google PLA (alışveriş) reklamları, sektöre yeni başlayan ve bütçesi az olanlar için en avantajlı reklam seçeneklerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Alışveriş reklamları için en önemli noktalardan biri ürünlerin görsellerinin uygun olması. Bunu için ürün fotoğraflarınızda kesinlikle ürün dışında bir yazı veya görsel bulunmamalı. Ve ziyaretçi görsele tıkladığında, ürün açıklamalarının bulunduğu alakalı sayfaya ulaşabilir olmalı. Dijital reklamlarla ilgili ayrıntılı bilgiye bu yazımızdan ulaşabilirsiniz.

Sitenize online pazar yerlerinden müşteri çekebilirsiniz

Kozmetik siteleri tanıtımı için farklı kitlelere ulaşmanın bir diğer yolu da pazar yerlerini kullanmaktan geçiyor. Her pazar yerinin (gittigidiyor, hepsiburada vb) ayrı bir kitlesi olduğu için kendinize en uygunlarını seçerek ürünlerinizi ekleyebilirsiniz. Buradaki ürünlerinizi inceleyen kitleyi kendi e-ticaret sitenize çekebilirsiniz.

Sosyal medyayı aktif kullanmalısınız

Hedef kitlenize ulaşmanın bir diğer yolu da online kozmetik mağazanızın tanıtımını sosyal medyadan da yapmak. Kozmetik, özellikle göze hitap eden ürünlerden oluştuğu için Instagram ve Facebook sayfalarınızda düzenli paylaşım ve bilgilendirmeler yaparak hedef kitlenizin dikkatini çekebilir ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Yine sosyal medya retargeting reklamlarıyla da hedef kitlenizin sizi unutmamasını sağlayabilirsiniz!