Instagram’da Gerçek Takipçi Kazanma Stratejileri

Instagram’da gerçek takipçi kazanmak, kitlenizi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemlidir. Aynı zamanda takipçi kazanmak tek başına yeterli bir kriter değildir. Ürün ve kampanya tanıtımlarını daha geniş kitlelere yaymak için de yapmanız gereken çalışmalardan biridir.

Yeni takipçilere ulaşırken, takipçi satın alma yönteminden kaçınmak gerekmektedir. Çünkü bu kişiler hesabınızı büyük gösterse de etkileşim oranlarınızı düşürmektedir. Ayrıca size bir getiri de sağlamayacaktır. Bu sebeple de gerçek takipçi kazanma stratejileri üzerine çalışmanız gereklidir.

Instagram’da Gerçek Takipçi Kazanma Stratejileri

Bir İçerik Takvimi Hazırlayın

Gerçek takipçi kazanma için, Instagram paylaşımlarınızı planlamanız gerekir. Düzenli olarak paylaşım yapmak gerekir. İçeriklerin belirli zaman aralıklarında paylaşılması “son dakika ne paylaşacağım” sorununu ortadan kaldırır. Ayrıca her gün için farklı konseptlerde içerikler hazırlamanıza yardımcı olur. İçerik üretimi belli bir zaman ve emek gerektirmektedir. Dolayısıyla önceden plan yapmak, düzenli paylaşımlar yapabilmeniz için önemlidir.

İçerik Takvimi Hazırlayın

Gerçek takipçi kazanmak için, Instagram paylaşımlarınızı planlayın. Düzenli olarak paylaşım yapmak, “son dakika ne paylaşacağım” sorununu ortadan kaldırır ve her gün için farklı konseptlerde içerikler hazırlamanıza yardımcı olur.

Düzenli Paylaşımlar Yapın

Instagram üzerinde süreklilik ve düzenli paylaşım yapmak da yeni kitlelere ulaşmak için önemlidir. Mevcut takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırmanıza da yardımcı olur. Düzenli olarak paylaşımlar yapmanız, sayfanızın aktif olduğunu ve yeni içerikler paylaştığını kullanıcılara gösterecektir. Düzenli paylaşımlar yapmak için de sosyal medya içerik takviminizin olması bir hayli önemlidir.

Düzenli Paylaşımlar Yapın

Instagram’da süreklilik ve düzenli paylaşım yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve mevcut takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırmak için önemlidir. Sosyal medya içerik takviminizin olması, düzenli paylaşımlar yapmanıza yardımcı olur.

Yüksek Çözünürlüklü Fotoğraflar Kullanın

Instagram zaman akışınız üzerindeki paylaşımlarda özellikle yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmalısınız. Instagram, yapısı gereği görselliği ön planda tutmaktadır. Dolayısıyla kaliteli görsellere yönelmeniz alacağınız etkileşimleri artıracaktır. Hikaye paylaşımlarında biraz daha bu kuralın dışına çıkmanız mümkündür. Çünkü bu içerikler 24 saat içerisinde silinmektedir. Ancak zaman akışı içerisindeki fotoğraflarınız kalıcı olduğu için yüksek çözünürlüklü fotoğraflara yönelmelisiniz.

Farklı Filtre ve Boyutları Deneyin

Paylaşımlarınızın etkileşimlerinin artması, zaman tüneli üzerindeki görünürlüğünüzü artırmaktadır. Hashtag sayfalarında da öne çıkan paylaşımlar arasına girmenizi kolaylaştıracaktır. Bunun için farklı filtre ve görsel boyutlarını da test etmelisiniz. En iyi etkileşimleri aldığınız kombinasyonları bulmaya çalışmalısınız.

Hashtag Stratejisi Üzerine Çalışın

Instagram’da gerçek takipçi kazanma için hashtag stratejinizi belirlemeniz önemlidir. Markanız ve ürünlerinizle ilgili size özel hashtagler oluşturmanız faydalı olacaktır. Ardından belirlediğiniz uygun hashtagleri markanızda kullanmanız daha çok kişiye erişmenizi sağlayacaktır. Markanızla ilgili hashtagleri, diğer pazarlama kanallarınızda da öne çıkartmanız mümkündür. Böylece çok kanallı bir şekilde bunların tanıtımını yapmış olursunuz. Farklı mecralar üzerinde de kullanıcılara buradaki içeriklerinizi göstermiş olursunuz.

Instagram üzerindeki diğer popüler hashtagleri de araştırmanız faydalı olacaktır. Markanızla ilgili olabilecek etiketleri belirlemeniz önemlidir. Ayrıca 30 adet hashtag paylaşımı yapabilmektesiniz. Yeni kitlelere ulaşmak için gönderilerinizde 30 hashtag ekleyebilirsiniz.

Hashtag Stratejisi Üzerine Çalışın

Instagram’da gerçek takipçi kazanmak için hashtag stratejinizi belirleyin. Markanız ve ürünlerinizle ilgili özel hashtagler oluşturun ve popüler hashtagleri araştırarak gönderilerinizde kullanın.

Yüksek, orta ve düşük sayıda paylaşım yapılmış olan etiketleri bir arada kullanmaya özen göstermelisiniz. Örneğin, 100 binin üzerinde paylaşım yapılmış etiketlerde öne çıkan paylaşımlar içine girmeniz zordur. Ancak yine de bunları kullanmanız yeni takipçilere ulaşmanızı sağlar. 10 ile 100 bin arasında gönderi bulunan hashtaglerde öne çıkma ihtimaliniz biraz daha yüksektir. 10 bin paylaşımın altındakilerde ise şansınız biraz daha artar. 30 hashtag kullanma hakkınızı planlarken, bu üç grubu da dengeli bir şekilde paylaşmalısınız. Böylece buralardan gelecek takipçi sayısını da artırmış olursunuz.

Influencer Pazarlama Çalışmaları Yapın

Gerçek takipçi kazanma için, Instagram üzerindeki influencer hesaplarla çalışma yolunu tercih etmeniz mümkündür. Bu hesaplar, geniş kitlelere ulaştıkları için markanızı tanıtabilmeniz adına elverişlidir. Böylece size gerçek takipçiler yönlendirirler. Stratejilerinizi belirlerken, markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek kişilerle çalışmalısınız. Aynı zamanda sizin hedef kitlenize yakın kullanıcılara ulaşan tanınmış hesaplarla çalışmanızda fayda vardır.

Influencer Pazarlama Çalışmaları Yapın

Instagram üzerindeki influencer hesaplarla çalışarak markanızı tanıtabilir ve gerçek takipçiler kazanabilirsiniz. Stratejilerinizi belirlerken markanızla ilgili kişilerle çalışmalısınız.

Instagram Bio (Hakkımda) Bölümünüzü Detaylandırın

Profilinizi ziyaret eden kullanıcıları sayfanızda tutmanız ve sizi takip etmelerini sağlamak için Instagram Bio yani Hakkımda bölümünü mümkün olduğunca detaylandırıp, ilgi çekici bir hale getirmeniz gerekmektedir. Web site bilgilerinizi, verdiğiniz hizmetleri, iletişim bilgilerini güncel tutarak, markanız hakkında bilgiler sunmalısınız.

Öne Çıkan Hikayeler Ekleyin

Instagram hakkımda bölümünün düzenlemesini yaparken, öne çıkan hikayelerinizi bu bölümün altına ekleyebilirsiniz. Paylaştığınız hikayeleri, profilinize kaydetmek için “Öne Çıkar” seçeneğini kullanabilirsiniz. Böylelikle özel kampanya içeriklerinizi ya da markanızla ilgili yaptığınız özel paylaşımları profilinize sabitleyerek, ziyaretçilerinize gösterebilirsiniz.

Diğer Sosyal Medya Hesaplarınızda Instagram Hesabınızı Paylaşın

Başka sosyal medya hesaplarınız üzerindeki takipçilerinize ulaşmak ve yeni takipçi kazanmak için bu mecralarda da Instagram hesabınızın tanıtımını yapabilirsiniz. Böylelikle hem mevcut takipçilerinizi de Instagram hesabınıza çekerek, takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

Mümkün Oldukça Takipçilerinizle İletişime Geçin

Gerçek takipçi kazanma için, hesabınızdaki paylaşımlara yapılan yorumlara yanıtlar vermeniz ve takipçilerinizle iletişime geçmeniz önemlidir. Bununla beraber Instagram hikayeler üzerinde de anket, soru cevap ve canlı yayın gibi etkileşim odaklı paylaşımlar yapmanız yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

Etkileşimlerinizi artırdığınızda, hem hesabınızın aktif ve güncel olduğunu gösterirsiniz hem de marka olarak tüketicilerle olan iletişiminizi dışarıya yansıtma fırsatınız olur.