Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü

Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması Influencer Marketing gibi alanların gelişmesine olanak tanımıştır. Dijital pazarlama tekniklerinin en çok kullanılan modeli haline gelen influencer pazarlama, sosyal medyada ‘reklam’ mantığının dışında yapılan ve kullanıcılar üzerinde etki bırakan içeriklerdir. Influencer’lar sosyal medyada günlük yaşamdan paylaştıkları; sağlık, spor, yeme-içme, seyahat, moda, güzellik gibi alanlar ya da farklı meslek grupları hakkında takipçilerini bilgilendirir. Herkes ilgi alanına hitap eden binlerce kategori arasından kendine hitap eden sayfaları takibe alır. Böylece sosyal platformlar geniş bir etki alanı yaratır.

Influencer Marketing nedir?

Influencer Marketing’in kısaca bir tanımını yapmak istedik. Eski ve yeni pazarlama kanalları üzerinde, tanınmış kişi ve hesaplarla yapılan, markayı ya da belirli bir ürünü ön plana çıkartmak için üretilen organik içeriklerden oluşan reklam türleridir. Günümüzde influencer pazarlama; ‘tavsiye etme’ ‘memnun kalma’ gibi deneyimlerin dijital platformlara taşınmış halidir.

Influencer Marketing tüketici davranışlarını nasıl etkiler?

Influencer’lar tüketicilerin satın alma davranışlarında etkin rol oynar. ‘Harekete geçirme, teşvik etme, ihtiyaç yaratma gibi eylemlerle satın alma güdüsünü artırır. Influencer’lar doğal bir içerik eşliğinde günlük paylaşım rutinine uygun olarak ürün tanıtımı yaparlar. Sosyal medya gezintisinde bu tarz paylaşımları gören takipçiler ile ürün arasında bağ kurmak çok daha kolay olur. Takipçilerin yaşam tarzına hitap eden kişiler tarafından takip edilmesi ürün ve takipçi arasındaki ilgiyi ve deneyimleme isteğini artırır.

E-ticaretin influencer üzerindeki etkileri

Influencer’lar e-ticaret firmaları ile yaptıkları işbirlikleri doğrultusunda sosyal medya hesaplarından ürettiği doğal içerikler eşliğinde ürün tanıtımı yapar ve sosyal kanıt oluştururlar. E-ticaret firmaları kendi alanlarıyla alakalı olan mikro ya da makro düzeyde influencer seçerek ürün ve markalarını kişiselleştirme fırsatı yakalar. Influencer’ların takipçi sayısından çok takipçileri üzerinde bıraktıkları etki önemlidir. Takipçilerin, güven duygusuyla tavsiye edilen bir ürünü kullanması markalar ve influencer adına en önemli geri dönüştür. Sosyal medyanın gücünü iyi bir şekilde kullanan sosyal medya fenomenleri kendi etki alanını yaratarak yaşam tarzlarını işe dönüştürmüşlerdir. E-ticaret, influencer için sadece bu amaçla değil kendi markalarını ya da ürünlerinin pazarlanması için de ideal bir alan haline gelmiş durumdadır. Günümüzde sosyal medyada pek çok farklı alanda aktif olarak influencer’lar kendi markalarını oluşturarak, ürettiklerini binlerce kişiye ulaştırma şansı yakalamışlardır.

Influencer olmaktan kendi işini kurma yolculuğu

E-ticarete geçerek kendi ürettikleri ürünlerin satışlarını gerçekleştiren birçok influencer, takipçileri gözünde güvenle deneyimlediği iş birliklerini kendi ürünleri için de yaparak işlerini büyütüp bir marka haline gelmeyi başarmışlardır. İlgili rehber:E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleriBugün işini e-ticarete taşımak isteyip bunu gerçeğe dönüştürürken IdeaSoft altyapısını tercih eden birçok tanınmış isim ve marka bulunur. Türkiye’de tanınan yüzlerce isim e-ticaret siteleriyle yüksek satış cirosu elde ederken sizler için de hayallerinize kavuşmak e ticaret ile mümkündür.  

ÖNEMLİ NOT:Kendi işini kurmakyeni bir başlangıç yapmak, ürünlerinizi milyonlarca kişiye ulaştırmak için e ticaret sitesi açabilir, sosyal medyanın gücüyle işlerinizi büyütebilirsiniz.