E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?

E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır.

Tabii ki iyi bir logo yapmanın da kendine has yöntemleri ve uzmanlığı bulunmaktadır. Profesyonel bir grafik tasarımcıyla çalışabilir ve kendinize bir logo hazırlatabilirsiniz. Ancak bu işlemler için ayıracak çok fazla bütçeniz bulunmuyorsa, kendi logo tasarımlarınızı da yapmanız mümkün.

İlk etapta kendi logonuzu yapabilmek için de bazı önemli noktaları bilmeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de bu püf noktalarını sizlerle paylaşacağız.

Sektörünüzdeki firmaların logolarına bakın

Bazı fikirler edinmek ve sektördeki firmaların ne tür logolar kullandıklarını görmek için, farklı firmaların logolarını inceleyerek işe başlayabilirsiniz. Hangi renkleri kullanıyorlar, nasıl bir yazı stilleri var. Logoları sade öğelerden mi oluşuyor yoksa karışık öğeler mi kullanıyorlar?

Bu araştırmaları yapmak, kendi logonuz için size bir takım fikirler vermeye başlayacaktır. Tabii ki logonuzun orijinal olması oldukça önemli. Fikirler edinirken, bunları farklılaştırmanız ve şirketinizle bağdaştırarak, özgün bir logo tasarımı oluşturmaya özen göstermelisiniz.

Mesajınız açık, net ve akılda kalıcı olsun

Logonuza mesajınızı da ekleyebilirsiniz. Bu mesajınızı bir simge veya öğe kullanarak da verebilirsiniz. Çünkü metin olarak bu mesajı vermeye çalışmak, logonun akılda kalıcığını zorlaştırabilir. Bu sebeple de logonuzda kullanacağınız simge ve öğeler mesajınızı iyi bir şekilde yansıtabilmeli.

Buna örnek olarak Amazon ve FedEx’in logolarını gösterebiliriz. Amazon’un logosunun altında bulunan ok, A’dan Z’ye uzanmaktadır ve Amazon’un A’dan Z’Ye herşeyi bulabileceğinizin mesajını yansıtır. FedEx ise, E ile X harflari arasında bir ok bulunmaktadır ve firmanın mesajını göstermektedir. Logoları aşağıda görebilirsiniz.

Logonuzun akılda kalıcı olması da oldukça önemlidir. Herhangi bir reklam alanında, sitenizde, sosyal mecralarda logonuz görüldüğünde, tüketiciler logonuzu akıllarına kazıyabilmeliler. Bunun için yine sadeliğe ve mesajınızı açık bir şekilde vermeye odaklanmalısınız.

Logonuz sade olmalı

Logonuzun sade olması da oldukça önemlidir. Karmaşık simge ve öğeler, yazı stillerinin kolay okunamıyor oluşu, logonuzun anlaşılmasını zorlaştıracaktır. Logonuzun ilk bakışta anlaşılabilir ve mesajını iletiyor olması çok önemlidir bu nedenle de tasarım konusunda sadelikten yana olmalısınız.

Marka adınız ve sektörünüz logonuzu etkileyecektir

Bulunduğunuz sektör ve sunduğunuz hizmetler de logonuzda kullanacağınız yazı stillerini etkileyecektir. Eğer lüks ve pahalı ürünler satıyorsanız, tırnaklı ve kalın yazı fontlarını tercih edebilirsiniz. Daha şık ve sade bir logo görünümü arıyorsanız, yine tırnaklı ancak ince yazı fontlarını kullanabilirsiniz.

Eğlenceli ve daha popüler işler yapıyorsanız, tırnaksız veya yumuşak hatları olan yazı fontlarına yönelebilirsiniz. Son dönemlerde tırnaksız yazı fontları oldukça popüler olmaya başladığı için, birçok sektörde bu tür fontları görmek mümkün. Daha sade bir görünüm sağladıkları için firmalar ve tasarımcılar son dönemlerde bu tür tırnaksız fontları daha fazla kullanmaya başladılar. Siz de logonuzda bu fontları deneyebilirsiniz.

Logonuz tek bir döneme ait olmamalı

Son dönemlerdeki popüler tasarımlar genellikle flat design olarak belirtilen, sade tasarımlardır. Ancak logonuzu yaparken, bunu dönemsel özelliklere göre değil; uzun vadede geçerli olabilecek bir şekilde tasarlamalısınız. Kullandığınız simgelerin ve bu nedenle özellikle uzun yıllar boyunca kullanabileceğiniz yazı fontları ve simgelere odaklanmalısınız.

Logonuzun siyah beyaz da kullanılabileceğini unutmayın

Logonuz sadece internet sitenizde ya da sosyal mecralarda görülmeyecektir. Farklı yayınlarda, fatura dökümanlarında, resmi evraklar da ya da farklı basılı kaynaklarda da logonuza yer verilecektir. Bu durumda da logonuzun siyah beyaz baskıda da kullanılabilir olması gerekir.

Logo tasarımınızı yaparken, renk seçimlerinizde siyah beyaz alternatifleri yaratarak, gereken durumlarda bu logoları kullanmalısınız.

Zıtlık yaratacak renkler kullanın

Logonuzun öne çıkabilmesi ve logo içindeki öğelerin birbirinden ayrılabilmesi için zırlık yaratacak renkler kullanmalısınız. Kontrast olarak da geçen bu kavramı kullanırken, arka plan rengi ile mesajınızın ve metninizin yer aldığı alanları birbirinden ayıracak ve birbiriyle uyumlu olabilecek renkler kullanarak bu zıtlığı yaratabilirsiniz.