Duplicate Content Nedir? Yinelenen İçerik Sorunu Nedir?

Sitelerin en büyük sorunlarından biri duplicate content sorunudur. Duplicate content, aynı veya çok benzer metinlerin farklı web sitelerinde bulunması demektir. Arama motorları hangi içeriğin orijinal olduğuna karar vermez ve bu durum olumsuz olarak algılanmaktadır. Yinelenen içerik web sitelerinin sıralamalarını olumsuz yönde etkilemektedir. Yinelenen veya kopya içeriğin SEO açısından da olumsuz etkileri vardır.

Yinelenen içerik, aynı veya çok benzer metinlerin farklı web sitelerinde bulunmasıdır.

Duplicate Content Nedir? 

Duplicate content, arama motorlarında sıralamada olan bir içeriğin farklı web sitelerinde aynı veya benzer bir kopyasının bulunmasıdır. Bu içerikler, bazen tamamen bire bir kopya metin olurken bazen de çok az farklılık gösteren içerikler olabilir. Ayrıca, bir web sitesinin sayfasında birden fazla aynı içerik varsa bu da duplicate content olarak algılanmaktadır. 

Yinelenen içeriğe 2 farklı şekilde karşılaşmak mümkündür. Bunlar:

  • Internal Duplicate Content: Bir web site içerisinde birden fazla yerde duplicate içeriğin bulunmasıdır.
  • External Duplicate Content: Başka bir web sitesinde bulunan içeriğin bir kısmının veya tamamının birden fazla web sitesinde bulunmasıdır. İntihal olarak da varsayılan bir durumdur.

Google gibi arama motorları kullanıcılara en iyi sonuçları sunmaya çalışmaktadır. Duplicate content, arama motorlarının hangi içeriğin kaliteli olduğunu karar vermesini zorlaştırmaktadır. Bu durum hem web sitelerinin SEO durumlarını hem de sıralamaları olumsuz yönde etkilemektedir. 

Internal Duplicate Content, aynı site içinde yinelenen içeriklerdir.

SEO Açısından Duplicate Content Problemi

Arama motorlarının en çok dikkat ettiği unsurlardan biri kullanıcılara yararlı içerik sağlayabilmektir. Bu yüzden duplicate content içeriğe sahip web sitelerini sıralamalarda göstermek istemezler. Bu durum da sitenin genel durumunu etkileyerek SEO açısından problem yaratmaktadır. Yinelenen veya kopya içerikten dolayı web sitelerinin karşılaşabilecekleri bazı temel sorunlar vardır. Bunların en başında organik trafik düşüşü gelmektedir. Çünkü arama motorları kopya içerik olan sayfaları sıralamaya almak istemez. 

External Duplicate Content, farklı sitelerde aynı veya benzer içeriklerin bulunmasıdır.

Bir diğer sorun ise duplicate içeriğin olduğu sayfayı ya da web sitesini dizinden kaldırılmasıdır. Bu her ne kadar nadir bir durum olsa da yinelenen içeriğin çok fazla oluğu web siteleri için tehlikelidir. Web sitelerinin sahip olduğundan daha az sayfasını dizine ekler. Duplicate content içeren sayfalar düzenlenerek web sitenin SEO durumu düzeltilebilir.

Duplicate content, organik trafik düşüşüne ve sıralama kaybına neden olabilir.

Yinelenen İçerik Nasıl Belirlenir?

Kopya içerik tespiti yaparak web sitenizde bulunan yinelenen içerikleri tespit edebilirsiniz. Bunun için bazı yöntemler bulunmaktadır. Bu yöntemlerden bazıları ücretsizken bazıları için belli bir ücret ödemeniz gerekir. Bu yöntemler şunlardır:

Kopya içeriği tespit etmek için Google Search Console veya diğer araçları kullanabilirsiniz.

Bu yöntemleri kullanarak web sitenizde bulunan kopya veya yinelenen içerikleri tespit edebilir ve SEO performansınızı arttırmak için optimize edebilirsiniz. 

  • İlk olarak, ücretsiz bir yöntemi deneyebilirsiniz. Kopya olduğundan şüphelendiğiniz içeriğinizden belirli bir kısmı seçip kopyalayın. Daha sonra Google’da bu içeriği aratın. Eğer kopya ise aynı içeriğin bulunduğu pek çok web sitesi karşınıza çıkacaktır.
  • Bir diğer yöntem ise Google tarafından oluşturulmuş olan Google Search Console aracını kullanmaktır. Arama sonuçları sekmesini kontrol ederek yinelenen içerik sorunu olan URL’lere ulaşabilirsiniz. 
  • Bir diğer yöntem ise ücretli sitelerden yardım almaktır. Arama motorunda ‘check site duplicate content’ anahtar kelimesini aratarak kullanabileceğini ücretli araçları bulabilirsiniz.  Copyscape, Smallseotools, Grammarly ve Duplichecker bu araçlar arasında en çok tercih edilenleridir. Kopya içerik tespiti yapan bu araçlar içeriğinizdeki kopya yerleri bulur ve hangi sitelerden alınmış olduğunu gösterir. 

Duplicate Content’i Önlemenin Yolları

Duplicate content pek çok açıdan web sitelerine zarar vermektedir. SEO açısından da sakıncalı olan yinelenen içerikten kaçınmanın yollarını bilmek önemlidir. Duplicate content önlemenin bazı yolları şunlardır:

  • Canonical etiket kullanarak belirttiğiniz sayfanın orijinal olduğunu arama motoruna bildirmiş olursunuz. 
  • 301 yönlendirmesi ile duplicate sayfanın orijinal sayfaya yönlendirilmesini sağlarsınız.
  • Web siteniz için kendiniz benzersiz ve özgün içerikler yazmayı deneyin.
  • Search Console kullanarak aynı içerikle birden fazla URL oluşmasının önüne geçin. 
  • Duplicate content kontrolü yapan araçları kullanın.

SEO Uyumlu İçerik Oluşturma İpuçları

SEO uyumlu içerikler, organik trafiği arttırmak ve arama motoru sıralamalarında üst sırada görünmek için önemlidir. SEO dostu içerik oluştururken yararlanabileceğiniz bazı önemli ipuçları:

  • İçerik oluşturmadan önce anahtar kelime araştırması yapmak. Böylece, hedef kitlenin ihtiyacı belirlenebilir.
  •  İçeriğinizi farklı parçalara ayırın. Böylece daha hızlı ve kolay yazabilirsiniz.
  • Başlık etiketleri (H1, H2, H3) kullanarak içeriğinizin okunabilirliğini arttırın.
  • Kısa paragraflar ve madde işaretlemeleri kullanın.
  • Dikkat çekici ve bilgilendirici meta açıklamaları yazın.
  • İçeriğin mobil cihazlarla uyumlu olmasına dikkat edin.
  • Makalenize iç ve dış bağlantılar ekleyin.
  • İçeriğinize uygun görseller kullanın.
  • Arama motorlarının içeriğinizi daha kolay taraması için şema işaretlemeleri kullanın.
  • Olabildiğince güncel içerikler yazmaya dikkat edin.