Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterilerinizin davranışları belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız. Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz dünyasında bir işletme olarak pazarlama konusunda ne tarafa bakacağınıza karar vermeniz zorlayıcı olabilir. E-ticaret ile uğraşıyorsanız, dijital kanallarda çözümler üretmeniz gerekir. Peki, dijital pazarlama nedir?
Dijital Pazarlama Nedir?
Dijital pazarlama, ürün pazarlama‘nın dijital platformlarda yapılmasını kapsayan ve kısa bir tanıtımla anlatılamayacak kadar geniş olan bir terimdir. Aslında internetin gücü ve mobilin devrimi ile ticaret ve pazarlama anlayışının değişmesi, dijital pazarlamayı doğurmuştur.
Dijital pazarlama kanalları arasında internet, arama motoru, sosyal medya, mobil uygulama ve çok daha fazlası vardır. Kısaca; internet bağlantısı ile ulaşılabilen her alanı reklam ve satış stratejileri için değerlendirmek, dijital pazarlamanın ta kendisidir.
Pek çok otoriteye göre dijital pazarlamanın doğuşu, ilk e-postanın gönderildiği 1971 yılına dayanır. İki kişi ya da kurumun iletişime geçebildiği her alan, pazarlama yapmaya müsaittir sonuçta. Dijital pazarlama terimi ilk olarak 1990 yılında ortaya çıktı ve ilk 1994’te tıklanabilir banner reklamı yayınlandı. Böylece dijital pazarlamanın temelleri böylece atılmış oldu. Üzerinden onlarca yıl geçmesi geç kaldığınız anlamına gelmez. Günümüzde de uygulayacağınız dijital pazarlama stratejileri ile fark yaratabilirsiniz.
Dijital Pazarlama Ne İşe Yarar? Önemi Nedir?
Dijital pazarlamanın ne olduğunu bilmek önemlidir elbette. Fakat e-ticaret girişimcileri için asıl önemli olan, ne işe yaradığını bilmektir. Dijital pazarlama daha fazla potansiyel müşteriye, daha doğru bir kitleye, daha hızlı ve daha etkili ulaşmak için işe yarayan stratejiler bütünüdür. Dijital pazarlama stratejisindeki reklam performansları net değerlerle ölçülebilir, doğrudan spesifik bir kitleye hitap edilebilir ve potansiyel müşteri ile karşılıklı iletişim kurulabilir.
TÜİK’in teknoloji kullanım araştırması sonuçlarına göre, 2023 yılında 16 – 74 yaş arasındaki bireyler tarafından internet kullanım oranının %87,1’e ulaştığı ve evden internete erişim imkânının ise %95,5’e ulaşıldığı görülmekte, bu durum bize dijital pazarlamanın ne işe yarayabileceği hakkında çok net fikirler verebilir.
İstatistiklere bakmak, dijital pazarlamanın mantığında her zaman vardır. Öyle ki dijital pazarlamanın en iyi numarası, sonucunun ölçülebilir olmasıdır. Mobil genişbant bağlantı ile internete erişim oranının da %86,9’a ulaştığını görmek, dijital pazarlamanın önemini artıran bir başka sayısal veridir.
Dijital Pazarlama Çeşitleri Nelerdir?
İnternet ortamında hemen her şeyin farklı alternatifleri vardır. Zaten dijitali cazip kılan da bu değil mi? Sınır yok, kalıp yok. Bir ucundan tutun ve istediğiniz yöne çekin. Kendi e-ticaret stratejilerinize uygun bir hale getirip dijital pazarlama dinamiklerinden faydalanın. Maksimum faydayı sağlamak için de dijital pazarlama yöntemlerine göz atmayı unutmayın.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
SEO, dijital pazarlamanın temelini oluşturan yöntemlerden biridir. E-ticaret sitesinin arama motoru kurallarına uygun hale getirilerek ilgili aramalarda sonuçların en üst sıralarında olmasını sağlayan yöntemdir. Reklamdan ziyade daha organik bir çalışmadır. E-ticaret sitesinin altyapısından yazılı içeriklerine kadar uzanan çalışmalar bütünüdür.
İçerik Pazarlaması
İçerik pazarlaması, maddi gelir elde etmekten çok, güven ilişkisi kurma stratejisine dayanır. Temel amacı satış yapmak olsa da, içerik pazarlaması aracılığıyla hedef kitleyi çekmek, onların güvenini kazanmak, bilgilendirmek ve eğitmek gibi marka değerini yükselten faaliyetler, işletmeler için gerçekleştirilebilir.
Mevcut müşterilerin, müşteri olarak kalmasında önemli rol oynayan içerik pazarlaması, istikrarlı bir şekilde yönetildiğinde potansiyel müşterileri de yeni müşterilere dönüştürebilme gücüne sahiptir.
E-posta Pazarlaması
Dijital pazarlama türleri arasında spesifik hedef kitlelere doğrudan ulaşabilen en önemli yöntemlerden biri, e-posta pazarlamasıdır. E-posta pazarlaması ürün ve hizmet tanıtımı, teklif sunma, bilgi verme, kutlama gibi temelinde ticari çıkar barındıran eylemlerin mail yoluyla gerçekleştirilmesidir. Doğrudan iletişimde olunan mevcut ya da potansiyel müşterilere iletildiği için dönüşüm oranı oldukça yüksektir.